Ticker

6/recent/ticker-posts

5+1 συμβουλές για το χαρτομάνι των αποδείξεων

Μια από τις βασικότερες αιτίες του πονοκεφάλου που θα προκαλέσει η συμπλήρωση της φετινής φορολογικής δήλωσης θα είναι η συλλογή και η επεξεργασία των αποδείξεων. 
Περίπου 5,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι καλούνται να μετρήσουν τα χαρτάκια που μάζευαν κατά τη διάρκεια του 2010, να τα τακτοποιήσουν στον φάκελο και να υπολογίσουν αν η συγκομιδή της περυσινής χρονιάς θα τους οδηγήσει σε πρόστιμο ή φορολογικό «δώρο». 
Οι απορίες που θα γεννηθούν κατά τη διάρκεια αυτής της «περιπέτειας» απαντιούνται ως εξής: 
1 Πόσες αποδείξεις πρέπει να μαζέψω; 
Εξαρτάται από το ύψος του εισοδήματος. 
Οσοι δηλώνουν εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ, δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αποδείξεις. 
Οσοι δηλώνουν από 6.000 έως 12.000 ευρώ πρέπει να μαζέψουν το 10% του εισοδήματός τους (δηλαδή 1.200 ευρώ για εισόδημα 12.000 ευρώ). 
Από το όριο των 12.000 ευρώ και πάνω, απαιτείται το 30% του εισοδήματος. 
Αν επομένως το εισόδημά μας είναι πάνω από 12.000 ευρώ, τότε «χρωστάμε» αποδείξεις 1.200 ευρώ για το τμήμα του εισοδήματος μέχρι τις 12.000 ευρώ και το 30% του υπόλοιπου εισοδήματος. 
Ο σχετικός πίνακας βοηθάει να προσεγγίσετε το ποσό που πρέπει να μαζέψετε. 
2. Ποιοι δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αποδείξεις; 
Ο κατάλογος με αυτούς που εξαιρούνται από το... κυνήγι των αποδείξεων περιλαμβάνει: 
* Δημόσιους υπαλλήλους που υπηρετούν στο εξωτερικό.
* Ατομα τρίτης ηλικίας που διαμένουν σε οίκο ευγηρίας. 
* Φυλακισμένους. *Κατοίκους κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα σε αναλογία άνω του 90% επί του συνολικού τους εισοδήματος. 
* Υπόλοιποι κάτοικοι εξωτερικού (δεδομένου ότι ούτως ή άλλως δεν δικαιούνται το αφορολόγητο της φορολογικής κλίμακας). 
3. Χρειάζεται να γίνει κάποια επεξεργασία στις αποδείξεις; 
Στον φάκελο, κανονικά πρέπει να συμπεριλάβετε τις αποδείξεις στις οποίες διακρίνεται η επωνυμία της επιχείρησης, ο ΑΦΜ της, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό. 
Αν κάποια από αυτά τα στοιχεία έχουν σβηστεί, ο φορολογούμενος μπορεί να τα «πατήσει» με ένα στιλό και να χρησιμοποιήσει την απόδειξη (σ.σ.: σχετική οδηγία έχει δώσει το υπουργείο Οικονομικών με την εγκύκλιο 1.135/2010). 
4 Πώς θα στείλω τις αποδείξεις στην εφορία; 
Οι αποδείξεις δαπανών υποβάλλονται σε κλειστό φάκελο στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ. 
Πάνω στον φάκελο πρέπει να αναγράφονται: 
* Το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ του υπόχρεου. 
* Ο αριθμός των αποδείξεων. 
* Το συνολικό ποσό που αναλογεί σε αυτές. 
Βάσει οδηγιών που έχει εκδώσει το υπουργείο Οικονομικών, ο φάκελος θα παραμένει κλειστός στη ΔΟΥ μέχρι την ημερομηνία λήξεως της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Μετά θα πραγματοποιηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι. 
5 Και αν γίνει ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης; 
Σε αυτή την περίπτωση, ο φάκελος με τις αποδείξεις θα παραμείνει στο σπίτι σας προκειμένου να παραδοθεί στον ελεγκτή της εφορίας όταν και εφόσον αυτός τον ζητήσει. 
6. Τι γίνεται με τις αποδείξεις των κοινοχρήστων; 
Τα κοινόχρηστα μπορούν να συμπεριληφθούν στον φάκελο των αποδείξεων. Ωστόσο, δεν αναγνωρίζεται το σύνολο των κοινοχρήστων αλλά μόνο οι δαπάνες που αφορούν αγορά υλικών και παροχή υπηρεσιών. 
Δηλαδή, δεν επωφελούνται από δαπάνες για εξόφληση λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης. Τα έξοδα των κοινοχρήστων πρέπει να επιμερίζονται στους ιδιοκτήτες. 
Αυτή τη δουλειά πρέπει να την κάνει ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Καλείται να εκδώσει και να χορηγήσει σε κάθε ένοικο συγκεντρωτική κατάσταση των ετήσιων δαπανών της πολυκατοικίας. 
Από αυτή πρέπει να προκύπτει το είδος της δαπάνης, το ποσό που δόθηκε αλλά και η κατανομή σε κάθε ιδιοκτήτη με βάση τα ποσοστά που έχει στην πολυκατοικία. 
Να ξέρετε ότι... Οι δαπάνες των αποδείξεων υπολογίζονται αθροιστικά και για τους δύο συζύγους. 
Το αν έχετε παιδιά ή όχι δεν παίζει κανέναν ρόλο στο ύψος των αποδείξεων που πρέπει να προσκομίσετε. 
Αν είστε παντρεμένοι, μπορείτε να βάλετε αποδείξεις ύψους έως 30.000 ευρώ για να εξασφαλίσετε μείωση φόρου ή ακόμη και επιστροφή χρημάτων από την εφορία.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια