Σκοπός των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας .
Η πιλοτική εφαρμογή των Πράξεων θα πραγματοποιηθεί από το σχολικό έτος 2010−2011 και η εξάπλωσή τους
θ’ αρχίσει σταδιακά από το σχολικό έτος 2011−2012.
Γενικός σκοπός της εφαρμογής του προγράμματος
των ΖΕΠ είναι να διαμορφώσει και να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης εναλλακτικές και ευέλικτες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις «καλών πρακτικών»,
διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εκπαίδευσης οι οποίες θα διασφαλίζουν την ισότιμη ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών από περιοχές με χαμηλούς
εκπαιδευτικούς και κοινωνικοοικονομικούς δείκτες.
Για να επιτύχει το γενικό σκοπό του, το πρόγραμμα των ΖΕΠ φροντίζει ιδιαίτερα την κοινωνικοσυναισθηματική καθώς και τη γνωστικολωσσική ανάπτυξη των μαθητών, που αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για
την επίτευξη των μαθησιακών και αναπτυξιακών σκοπών
της εκπαίδευσης.
Στη φιλοσοφία των ΖΕΠ, η μάθηση και η ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται με παρεμβάσεις που εστιάζουν αποκλειστικά στο παιδί, αλλά και με παρεμβάσεις που
εστιάζουν στο άμεσο και στο ευρύτερο σχολικό πλαίσιο
στήριξης του παιδιού.Προς τούτο το σχολείο αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στον αυτοπρογραμματισμό και την αυτορρύθμιση των διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών του παρεμβάσεων και καλείται το ίδιο να λειτουργήσει ως ένας οργανισμός που μαθαίνει.
Σε αυτή την προσπάθεια το σχολείο δεν δρα μόνο του, αλλά συνεργάζεται με τις οικογένειες, που τις θε− ωρεί σημαντικό παιδευτικό πόρο, και τους φορείς της τοπικής κοινότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ΖΕΠ παρεμβαίνει με διαφοροποιημένο, κατά περίπτωση, τρόπο σε παράγοντες που καθορίζουν τη σχολική επιτυχία, όπως είναι η γλωσσική, γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή.
Δείτε εδώ την εφημερίδα της Κυβερνήσεως για το συγκεκριμένο θέμα
0 Σχόλια