Rally Dakar 2012: Ζωντανοί "θρύλοι" οι Stephane Peterhansel και Cyril Despres.
Οι Stephane Peterhansel και Cyril Despres διεύρυναν το μύθο που θα τους περιστοιχίζει για πάντα στην ιστορία του Rally Dakar, κερδίζοντας στον φετινό αγώνα -που τερμάτισε σήμερα (Κυριακή 15/01) στη Lima του Περού- την 10η και 4η νίκη τους αντίστοιχα στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες.
Ο Stephane Peterhansel στο παρελθόν πέτυχε έξι νίκες με μοτοσικλέτα και άλλες τρεις με τη Mitsubishi, στην εποχή που η ιαπωνική εταιρεία μεσουρανούσε. Τώρα κέρδισε και με το MINI All4 Racing, χαρίζοντας παράλληλα και την πρώτη νίκη στη γερμανική ιδιωτική ομάδα X-Raid που επιμελείται του προγράμματος.
Όσο για τον Cyril Despres, πρόσθεσε τη φετινή στις νίκες που είχε πετύχει -επίσης ως αναβάτης της εργοστασιακής ΚΤΜ- στη Βόρεια Αφρική το 2005 και 2007 και στη Λατινική Αμερική το 2010, ισοφαρίζοντας έτσι τις νίκες του Edi Orioli.
Η 14η και τελευταία Ειδική Διαδρομή, από το Pisco στη Lima, δεν άλλαξε τίποτα στη γενική κατάταξη - όπως ήταν αναμενόμενο, δεδομένου ότι το μήκος της ήταν μόλις 29 χιλιόμετρα.
Οι δύο επικεφαλής της γενικής κατάταξης οδήγησαν απολύτως συντηρητικά και σημείωσαν και οι δύο τον 10ο χρόνο, σχεδόν τριάμισι λεπτά πίσω από τους ταχύτερους Robby Gordon (Hummer) στα αυτοκίνητα και Pal Anders Ullevalseter (KTM) στις μοτοσικλέτες.
Ακολούθησαν περίπου 100 χιλιόμετρα Απλής Διαδρομής για να φτάσουν οι αγωνιζόμενοι στη ράμπα του τερματισμού, στη Lima. Στα quads («γουρούνες») ο Αργεντινός Alejandro Patronelli (Yamaha) αυτή τη φορά κέρδισε τον αδελφό του Marcos, ενώ οι De Rooy / Rodewald / Colsoul κέρδισαν τη νίκη στα φορτηγά με την κυρίαρχη Iveco.
Stephane Peterhansel: "Απίστευτο ρεκόρ"
Στο τέλος της ημέρας ο Stephane Peterhansel είπε: «Αν σκεφτεί κανείς πόσο δύσκολο είναι να κερδίσεις το Rally Dakar, είναι απίστευτο ότι κατάφερα να κερδίσω δέκα από αυτά. Πέρασε πολύς καιρός, περίμενα πέντε χρόνια για να κερδίσω ξανά. Η νίκη στη Νότια Αμερική είναι τεράστια ανακούφιση και συγκαταλέγεται στους καλύτερους θριάμβους μου.
Επιπλέον, ο αγώνας ήταν απρόβλεπτος την πρώτη εβδομάδα και υπήρχε πάντοτε μεγάλη πίεση. Το ότι κέρδισα με την X-Raid κάνει τη νίκη ακόμα πιο ξεχωριστή, αφού ο (σ.σ.: ιδιοκτήτης της ομάδας) Sven Quandt περίμενε για χρόνια να συμβεί αυτό.
Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να κάνω για να τα καταφέρω καλύτερα. Η κατάρριψη αυτού του ρεκόρ θα είναι δύσκολη... για τους άλλους. Ο αγώνας είναι αγχωτικός και συναρπαστικός και σε επιβραβεύει στο τέλος. Τώρα θα κάνουμε ένα πάρτι με όλη την ομάδα και μετά θα δούμε.
Η πιο ξεχωριστή νίκη μου θα είναι πάντοτε η πρώτη μου στην κατηγορία των μοτοσικλετών, αλλά και αυτή έχει κάτι ιδιαίτερο. Είχα αρχίσει να αμφιβάλλω για τον εαυτό μου, να σκέφτομαι ότι έχω μεγαλώσει πολύ για να κάνω κάτι τέτοιο, ότι έχασα την ικανότητά μου ή ότι δεν ήμουν φτιαγμένος για τη Νότια Αμερική, αλλά στο τέλος όλα πήγαν καλά».
Ακόμα έχω τη μπλε μπαντάνα από την περίοδο που αγωνιζόμουν με τις μοτοσικλέτες. Δεν το είπα σε κανέναν, αλλά την είχα στην τσέπη μου σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η μπλε μπαντάνα επέστρεψε», κατέληξε.
Cyril Despres: "Το δυσκολότερο όλων"
Επιστρέφοντας στο πρώτο σκαλί του βάθρου μετά το 2010 και κερδίζοντας μια οριακή μάχη στα δευτερόλεπτα, ο Cyril Despres τόνισε: «Δίνω πάντοτε μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Μου αρέσει να είμαι διαβασμένος και στη δουλειά μου όποτε τα πράγματα πάνε καλά καταλήγεις να κερδίζεις! Σήμερα κερδίσαμε και είναι φανταστικό.
Αυτό ήταν, χωρίς καμία αμφιβολία, το δυσκολότερο Dakar στο οποίο έλαβα μέρος. Ήταν δύσκολο από πλευράς φυσικής κατάστασης, αλλά ακόμα περισσότερο ψυχολογικά. Το να προκαλείς τον εαυτό σου κάθε πρωί και να μάχεσαι στη διαδρομή έχει τις επιπτώσεις του στο μυαλό σου. Δεν είναι σαν μαραθώνιος 42 χιλιομέτρων - εδώ πρέπει να κερδίζεις τη θέση σου κάθε πρωί.
Όλες οι νίκες είναι υπέροχες, αλλά η συγκεκριμένη είναι ξεχωριστή, διότι έφτασε στο νήμα και κρίθηκε στο τελευταίο λεπτό. Ήταν ένα σενάριο που δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί, με τους πρωτοπόρους να χωρίζονται από ελάχιστα δευτερόλεπτα. Έχω αγωνιστεί σε 90 ή 85 ράλι στη ζωή μου και αυτό ήταν εκείνο στο οποίο έπρεπε να μοχθήσω περισσότερο.
Η σημερινή μέρα θα αφήσει το σημάδι της μέσα μου. Υπάρχει ένας Stephane Peterhansel στο κόσμο. Δεν ξέρω αν είμαι καλός στην οδήγηση αυτοκινήτων, δεν προσπάθησα ποτέ. Αυτό που ξέρω είναι ότι έχει έναν καλό συνοδηγό, τον Jean Paul Cottret, ενώ εγώ έχω έναν καλό συνεργάτη, τον Ruben Faria».
RALLY DAKAR 2012
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Peterhansel-Cottret (MINI) 38:54:46
2. Roma-Perin (MINI) +41:56
3. De Villiers-Von Zitzewitz (Toyota) +1:13:25
4. Novitskiy-Schulz (MINI) +2:11:54
5. Gordon-Campbell (Hummer) +2:16:53
6. Alvarez-Graue (Toyota) +4:05:52
7. Sousa-Garcin (Great Wall) +4:30:24
8. Leal dos Santos-Fiuza (MINI) +5:03:18
9. Ten Brinke-Baumel (Mitsubishi) +5:11:18
10. Holowczyc-Fortin (MINI) +6:59:38
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Despres (KTM) 43:28:11
2. Coma (KTM) +53:20
3. Rodrigues (Yamaha) +1:11:17
4. Viladoms (KTM) +1:40:56
5. Svitko (KTM) +1:47:28
6. Ullevalseter (KTM) +2:11:56
7. Farres Guell (KTM) +2:14:22
8. Botturi (KTM) +2:59:04
9. Pain (Yamaha) +3:17:50
10. Zanol (KTM) +3:25:56
QUADS
1. Α.Patronelli (Yamaha) 53:01:51
2. Μ. Patronelli (Yamaha) +1:20:17
3. Maffei (Yamaha) +2:14:21
4. Sonik (Yamaha) +5:05:52
5. Casale (Yamaha) +6:09:23
6. La Fuente (Yamaha) +8:19:06
ΦΟΡΤΗΓΑ
1. De Rooy / Rodewald / Colsoul (Iveco) 45:20:47
2. Stacey / Van Goor / Der Kinderen (Iveco) +51:19
3. Ardavichus / Kuzmich / Turlubaev (Kamaz) +1:47:45
4. Karginov / Devyatkin / Mokeev (Kamaz) +5:01:10
5. Mardeev / Mizyukaev / Sotnikov (Kamaz) +5:01:50
6. Biasion / Huisman / Albiero (Iveco) +6:31:11
auto.in.gr
Βήμα
in.gr
in.gr
0 Σχόλια