Οι άνθρωποι πίσω από την επιτυχία της ηλεκτρονικής σελίδας του υπουργείου Παιδείας, www.study4exams.gr, η οποία ενισχύει τους μαθητές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και αγγίζει τις 600.000 επισκέψεις μέσα σε έναν χρόνο
Εμπειροι εκπαιδευτικοί με 30 και πλέον χρόνια διδασκαλίας στις σχολικές αίθουσες, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ανάγκες των μαθητών, βρίσκονται πίσω από τη μεγάλη επιτυχία του www.study4exams.gr
Πρόκειται για την ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Παιδείας η οποία ενισχύει τους μαθητές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και αγγίζει πλέον τις 600.000 επισκέψεις.
Εκτός από την εμπειρία και τη συλλογική δουλειά της επιστημονικής ομάδας εκπαιδευτικών, σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της σελίδας έχει παίξει και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», το οποίο ανέλαβε την υλοποίηση του έργου των ψηφιακών εκπαιδευτικών βοηθημάτων του υπουργείου.
Δύο εκπαιδευτικοί - ένας φυσικός και ένας μαθηματικός (μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Ψηφιακών Βοηθημάτων) - και ο πρόεδρος του ΙΤΥΕ, ο καθηγητής Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών Παύλος Σπυράκης, τονίζουν μιλώντας στα «ΝΕΑ» ότι τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως το study4exams.gr βοηθά τους μαθητές. Οπως λένε, σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούν η ιστοσελίδα να υποκαταστήσει το σχολείο, το φροντιστήριο ή τον δάσκαλο. Είναι όμως, όπως σημειώνουν, ένα σημαντικό εργαλείο στη μάχη των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το βασικό πλεονέκτημα του ψηφιακού βοηθήματος είναι ότι τα παιδιά μπορούν να το χρησιμοποιούν ανά πάσα στιγμή.
Ο μαθηματικός-σχολικός σύμβουλος δρ Γιώργος Μπαραλός είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος για το υλικό των Μαθηματικών που μπορούν να βρουν οι μαθητές στην ιστοσελίδα. Εχοντας ως «όπλο» την 30χρονη εμπειρία του στις τάξεις - ακόμη μπαίνει στις σχολικές αίθουσες, αφού έχει στην αρμοδιότητά του 90 σχολεία - εργάζεται για την προετοιμασία των παιδιών στα Μαθηματικά.
Οπως τονίζει στα «ΝΕΑ», το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί για την ιστοσελίδα «το διαπιστώνουμε από τις εκατοντάδες χιλιάδες που επισκέπτονται τη σελίδα, αλλά και από το πόση ώρα μένει κανείς σε αυτήν». Αυτό φαίνεται άλλωστε, λέει, και από την αλληλογραφία που έχει η επιστημονική ομάδα με εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Εκτιμά ότι το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό μέχρι στιγμής, μολονότι το έργο είναι ακόμη σε... «βρεφική» ηλικία. Βέβαια, αρκετοί αγνοούν την ύπαρξή του. «Φανταστείτε ότι υπάρχουν συνάδελφοι που δεν το γνωρίζουν. Ο κόσμος δεν έχει ενημερωθεί ακόμα». Οσο για το αν χρειαζόταν αυτό το «ψηφιακό» βοήθημα, ο έμπειρος μαθηματικός σημειώνει: «Από τη στιγμή που υπάρχουν οι εξετάσεις πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που προσπαθούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις των μαθητών. Ο,τι βοηθά τον μαθητή είναι καλό να υπάρχει».
Επιπλέον, λέει, βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή. «Ο μαθητής μπορεί να έχει το study4exams.gr όποτε το χρειαστεί. Δεν υπάρχει περιορισμός, όπως στο σχολείο ή στο φροντιστήριο. Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν είναι ο στόχος το study4exams.gr να υποκαταστήσει τα σχολικά βιβλία, τη σχολική αίθουσα ή ακόμη και το φροντιστήριο. Δεν είναι ανταγωνιστικό της εργασίας των συναδέλφων της μαχόμενης εκπαίδευσης, τους οποίους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει. Oι μαθητές πρέπει πρωτίστως να μελετούν την ύλη του σχολικού βιβλίου, να συμβουλεύονται τους καθηγητές τους και στη συνέχεια να προστρέχουν στα ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα για περισσότερη μελέτη και επίλυση αποριών».
Στο ίδιο μήκος κύματος ο επιστημονικός υπεύθυνος για το υλικό της Φυσικής που «ανεβαίνει» στην ιστοσελίδα, ο φυσικός Αντώνης Παλόγος, τονίζει ότι το study4exams.gr σίγουρα βοηθά. «Παρέχει υλικό στον οποιονδήποτε. Στον μαθητή που δεν θέλει ή δεν μπορεί να πάει στο φροντιστήριο. Στους μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου δεν υπάρχουν φροντιστήρια». Ο κ. Παλόγος, με τριαντάχρονη εμπειρία στις σχολικές αίθουσες - ακόμη διδάσκει -, τονίζει ότι το ψηφιακό βοήθημα «μπορεί να βοηθήσει τόσο τους τελειόφοιτους μαθητές όσο και τους καθηγητές που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα. Βέβαια, δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ζωντανό μάθημα.
Αλλά κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει σε αυτό ό,τι χρειάζεται ένας υποψήφιος για την προετοιμασία του: θεωρία του μαθήματος, ερωτήσεις, ασκήσεις, προβλήματα, διαδραστικές εφαρμογές που διευκολύνουν την κατανόηση της θεωρίας, επαναληπτικά θέματα, καθώς και διαγωνίσματα».
Επιπλέον, συμπληρώνει, «ο υποψήφιος μέσα από το υλικό αυτό μπορεί να αναπαραγάγει συνολικά το μάθημα στο σπίτι του, να οργανώσει τη μελέτη του με όποιον τρόπο επιθυμεί και να την προσαρμόσει στις δικές του ανάγκες. Εχει καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε όλα τα θέματα προς απάντηση, καθώς και τα διαγωνίσματα να είναι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για την αξιολόγηση των μαθητών».
Οι επιστημονικοί υπεύθυνοι τονίζουν ότι το www.study4exams.gr είναι ένα έργο που δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη του. «Πιστεύω ότι το έργο πρέπει να κριθεί με εκπαιδευτικούς όρους και να τύχει της απαιτούμενης υποστήριξης από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας στην κατεύθυνση παροχής βοήθειας προς τους μαθητές. Οι όποιες βελτιώσεις μπορούν και πρέπει να γίνουν μετά την εφαρμογή του στην πράξη» λέει ο κ. Μπαραλός. Και ο κ. Παλόγος από την πλευρά του σημειώνει: «Είναι ένα από τα λίγα προγράμματα του ΕΣΠΑ του οποίου τα χρήματα φαίνονται. Δεν είναι ένα έργο που έμεινε στο συρτάρι. Το προϊόν είναι κάτι που χρησιμοποιείται από πολύ κόσμο».
0 Σχόλια