Μοιάζει με ένα κασκόλ γύρω από το λαιμό... αλλά στην πράξη λειτουργεί ως ένα αόρατο κράνος που προσφέρει ασφάλεια στους ποδηλάτες! Το "Hovding" ανακαλύφθηκε από δυο γυναίκες της Σουηδίας, την Alstin και τη Haupt, οι οποίες πρόσφατα κατασκεύασαν ένα κράνος "αερόσακο" για να σώσουν τις ζωές των λάτρεων του πεταλιού. Σκοπός δεν είναι άλλος από το να αλλάξει η νοοτροπία των ποδηλατών απέναντι στο κράνος, ειδικά όσων λένε "όχι" στο κράνος λόγω ζητημάτων αισθητικής ή της δικαιολογίας των κοντινών αποστάσεων.
Πιο συγκεκριμένα, το "Hovding" παρέχει την υψηλότερη ποιότητα "απορρόφησης" των κραδασμών από κάθε άλλο κράνος, με τους αισθητήρες του να παρακολουθούν διαρκώς τις κινήσεις και την ταχύτητα του ποδηλάτη. Η συσκευή τοποθετείται γύρω από το λαιμό σαν ένα μαντήλι και σε περίπτωση που αντιληφθεί μια ανώμαλη κίνηση... φουσκώνει σε χρόνο 0,1 δευτερόλεπτων εξαιτίας του διπλού αερόσακου. Έτσι, σαν μια κουκούλα από νάιλον καλύπτει όλη την επιφάνεια του κεφαλιού. Ο μηχανισμός της συσκευής βασίζεται σε έναν αλγόριθμο που διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στη φυσιολογική κίνηση του ποδήλατου και την περίεργη φορά του. Ωστόσο, με ένα κουμπί στο φερμουάρ, οι αισθητήρες απενεργοποιούνται, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να ανοίξουν οι αερόσακοι, όταν έχετε κατέβει από τη σέλα.
Τα ατυχήματα με ποδήλατο στη Σουηδία... και τα βραβεία!
"Δεν οδηγώ μηχανή, άρα δεν χρειάζομαι κράνος", ισχυρίζονται αρκετοί ποδηλάτες. Η πλειοψηφία δεν φορά κράνος, ακόμα και εάν γνωρίζει τους κινδύνους του ποδηλάτου στους δρόμους. "Κάθε χρόνο χάνονται 30 ανθρώπινες ζωές στη Σουηδία εξαιτίας των ατυχημάτων με ποδήλατο, ενώ παράλληλα οι τραυματισμοί στο κεφάλι φτάνουν τα 3.000 περιστατικά", σχολιάζει ο Terese Alstin, συνιδρυτής της Hövding. Το αόρατο κράνος, πάντως, έχει δώσει τέλος σε αρκετά διλήμματα, αφού προσφέρει μια ασφαλή εναλλακτική σε όσους ανησυχούν για το χτένισμά τους και αφήνουν το κράνος στο σπίτι...
Αφορμή για την κατασκευή του "Hovding" ήταν η ψήφιση ενός νόμου στη Σουηδία το 2005 που υποχρέωνε τα παιδιά κάτω των 17 ετών να φορούν κράνος εν ώρα ποδηλασίας. Η ιδέα γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού των δυο γυναικών στο Πανεπιστήμιο του Lund, το οποίο ασχολούνταν με τη μελέτη του βιομηχανικού σχεδιασμού. Φέτος, η εταιρεία ήταν υποψήφια για το βραβείο "Επιχειρηματίας της Χρονιάς" στην Ευρώπη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το προϊόν κοστίζει γύρω στα $400, ζυγίζει περίπου 750 γραμμάρια και μέχρι στιγμής πωλείται μόνο στην Ευρώπη. Ωστόσο, από τον επόμενο χρόνο, οι πωλήσεις αναμένεται να εξαπλωθούν στην Ιαπωνία και τον Καναδά.
flowmagazine
0 Σχόλια