Είναι τόσο δα μικρό, σε μέγεθος pocket, αλλά ταυτόχρονα τόσο χρήσιμο. Πρόκειται για το έντυπο ποδηλατικής αγωγής «Ποδηλατώντας με ασφάλεια» που δημιούργησε το Rethink Athens, σε συνεργασία με το περιοδικό MBIKE και το οποίο διανεμήθηκε στους επισκέπτες του 5ου Αthens Bike Festival.
Η ιδέα του Rethink Athens και του Ιδρύματος Ωνάση να προσφέρουν μερικές απλές συμβουλές και να ενημερώσουν μ’ αυτόν τον τρόπο όσους πολίτες θέλουν να κάνουν ποδήλατο στην πόλη είναι εξαιρετική. Θα έπρεπε να την μιμηθούν κι άλλοι φορείς.
Ένα παρόμοιο έντυπο θα μπορούσε να διανέμεται δωρεάν και σε άλλα σημεία έτσι ώστε αυτή η χρήσιμη πληροφόρηση να απλωθεί σε περισσότερους πολίτες. Για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρχει στους σταθμούς Μετρό και ηλεκτρικού. Ή να υπάρχει στους δήμους. Συνεπώς τα αρμόδια Υπουργεία αλλά και οι Δήμοι θα πρέπει να αναλάβουν δράση. Άλλωστε ένας τέτοιος οδηγός δεν έχει μεγάλο κόστος.
Το έντυπο περιέχει απλές συμβουλές για το πώς πρέπει να κινούμαστε στην πόλη με το ποδήλατο με δεδομένο πάντα ότι δεν υπάρχουν υποδομές όπως ποδηλατόδρομοι. Συνοδεύονται δε από σκίτσα.
Στο έντυπο επισημαίνεται μεταξύ άλλων πως όταν κινούμαστε με ποδήλατο πρέπει να διεκδικούμε το χώρο μας: «Ποδηλάτησε σε επαρκή απόσταση από το πεζοδρόμια ή γενικά στη δεξιά πλευρά του δρόμου ώστε να είσαι ορατός αλλά να έχεις και τη δυνατότητα για ελιγμούς».
Τονίζεται επίσης ότι πάντα κινούμενοι με ποδήλατο πρέπει να γνωστοποιούμε τις προθέσεις μας για αλλαγή κατεύθυνσης τείνοντας το χέρι μας προς την κατεύθυνση που θα κινηθούμε (σκίτσο).
Ένα παρόμοιο έντυπο θα μπορούσε να διανέμεται δωρεάν και σε άλλα σημεία έτσι ώστε αυτή η χρήσιμη πληροφόρηση να απλωθεί σε περισσότερους πολίτες. Για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρχει στους σταθμούς Μετρό και ηλεκτρικού. Ή να υπάρχει στους δήμους. Συνεπώς τα αρμόδια Υπουργεία αλλά και οι Δήμοι θα πρέπει να αναλάβουν δράση. Άλλωστε ένας τέτοιος οδηγός δεν έχει μεγάλο κόστος.
Το έντυπο περιέχει απλές συμβουλές για το πώς πρέπει να κινούμαστε στην πόλη με το ποδήλατο με δεδομένο πάντα ότι δεν υπάρχουν υποδομές όπως ποδηλατόδρομοι. Συνοδεύονται δε από σκίτσα.
Στο έντυπο επισημαίνεται μεταξύ άλλων πως όταν κινούμαστε με ποδήλατο πρέπει να διεκδικούμε το χώρο μας: «Ποδηλάτησε σε επαρκή απόσταση από το πεζοδρόμια ή γενικά στη δεξιά πλευρά του δρόμου ώστε να είσαι ορατός αλλά να έχεις και τη δυνατότητα για ελιγμούς».
Τονίζεται επίσης ότι πάντα κινούμενοι με ποδήλατο πρέπει να γνωστοποιούμε τις προθέσεις μας για αλλαγή κατεύθυνσης τείνοντας το χέρι μας προς την κατεύθυνση που θα κινηθούμε (σκίτσο).
Ο οδηγός σημειώνει ότι το βράδυ πρέπει να έχουμε φώτα μπροστά και πίσω, μας συμβουλεύει να σκανάρουμε την κατάσταση του οδοστρώματος και να προσπαθούμε να αντιλαμβανόμαστε τις προθέσεις των οδηγών. Επίσης αναφέρει ότι πρέπει πάντα να δείχνουμε σεβασμό στους πεζούς στις διαβάσεις, πως καλό είναι να ελέγχουμε συχνά την πίεση των ελαστικών μας αλλά και τη λειτουργία των φρένων.
Μπράβο για ακόμη μία φορά στους υπευθύνους του Rethink Athens, στο Ίδρυμα Ωνάση και το MBIKE για την πρωτοβουλία τους.
Και κάτι ακόμη: Τo Rethink Athens υπενθυμίζει σ’ αυτό το έντυπο ότι στο πλαίσιο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανασυγκρότηση του Κέντρου με άξονα την οδό Πανεπιστημίου προβλέπεται η κατασκευή ποδηλατόδρομου μήκους 1,2 χλμ. Θα εκτείνεται από την Διονυσίου Αρεοπαγίτου και θα φτάνει μέχρι την Ομόνοια. Ο ποδηλατόδρομος θα αποτελεί το κεντρικό τμήμα του Μητροπολιτικού Δικτύου Ποδηλάτου (συνολικού μήκους 230 χλμ.) που περιλαμβάνεται στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
0 Σχόλια