Ticker

6/recent/ticker-posts

Ο νέος ΚΟΚ ανοίγει το δρόμο στο ποδήλατο

Με την ελληνική πολιτεία δεν είμαστε πάντα χαρούμενοι. Ειδικά στα θέματα ποδηλάτου. Όμως τα άρθρα του Σχέδιου Νόμου του νέου ΚΟΚ για το ποδήλατο, μας έχουν – συγκρατημένα – ενθουσιάσει!

Ολόγος του… ενθουσιασμού είναι πως, καταρχάς, ο ΚΟΚ μιλάει για πρώτη φορά τόσο καθαρά για ποδήλατο.

Δεν το αντιμετωπίζει ως “όλα τα οχήματα κινούνται στο δρόμο άρα κινείται και το ποδήλατο” αλλά του δίνει υπόσταση, δικαιώματα και υποχρεώσεις. Αντιμετωπίζει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και ουσιαστικά θέτει το πλαίσιο στο οποίο μπορεί πλέον να βασιστεί η πολιτεία και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις. Το αν θα το κάνει τελικά μένει να το δούμε αλλά αυτό που πρέπει να κατανοήσει κάποιος είναι πως ό,τι σχεδόν λεγόταν ως τώρα, βρισκόταν στη σφαίρα του… ευχολογίου, μια που, όπως είπαμε ήδη, δεν υπήρχε το πλαίσιο.

Κλασικό παράδειγμα, αυτό των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου. Ναι, να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης αλλά πώς θα γίνει αυτό όταν το νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει τη λειτουργία των δρόμων δεν προβλέπει τη στάθμευση των ποδηλάτων καθώς δεν υπήρχε ως τώρα αντίστοιχο άρθρο;

Ας δούμε όμως τις αλλαγές με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, όπως αυτές παρουσιάζονται στο σχέδιο νόμου που συζητιέται αυτές τις μέρες στη βουλή. (Προφανώς ασχολούμαστε μόνο με τα θέματα που αφορούν στο ποδήλατο και δεν καταπιανόμαστε με όλες τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, για πολλές από τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε σε πολιτικές αναλύσεις).


Έξι είναι, κατά τη γνώμη μου οι βασικοί άξονες που δημιουργούν πλέον ουσιαστικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στη χώρα μας:

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια