Oι Έλληνες οδηγοί δεν είναι εξοικειωμένοι με την οδήγηση στο χιόνι. Κυρίως, όσοι ζουν στα αστικά κέντρα, μιας και στις ορεινές περιοχές οι οδηγοί των αγροτικών έχουν μεγαλύτερη εμπειρία.
Όπως και να έχει το τιμόνι θέλει διαφορετικό χειρισμό όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε τους χιονισμένους δρόμους. Το πιο σημαντικό, ότι ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει τη μειωμένη πρόσφυση, που αν δεν λάβει τα κατάλληλα μέτρα, μπορεί να οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση του οχήματος και έξοδο από τον δρόμο ( δεν είναι λίγες οι φορές που αρκετά αυτοκίνητα - ιδιαίτερα στα χιονοδρομικά - πέφτουν σε χαντάκια λόγω απώλειας του ελέγχου του ΙΧ).
Πριν ξεκινήσετε, θα πρέπει να έχετε εφοδιαστεί με τις κατάλληλες αντιολισθητικές αλυσίδες που να ταιριάζουν με τον τύπο των ελαστικών - ζαντών σας.
Κάντε μια πρόβα μόνοι σας, για να διαπιστώσετε αν μπορείτε να περάσετε με ευκολία τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς.
Στον χιονισμένο δρόμο, θα πρέπει να κρατάτε την τριπλάσια απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε – όταν οι τροχοί είναι εφοδιασμένοι με αλυσίδες – σε ταχύτητα τα 40 -50χλμ/ώρα!
Αποφεύγετε τους απότομους χειρισμούς. Κινήσεις στο τιμόνι και το πάτημα των πεντάλ φρένου και γκαζιού πρέπει να γίνονται πολύ απαλά και προοδευτικά.
Οι εκκινήσεις θα πρέπει να γίνονται με «μαλακό» τρόπο. Επιλέξτε, αν διαπιστώσετε ότι σπινάρουν οι τροχοί, μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.
Έχετε μαζί σας λίγο καθαρό οινόπνευμα, ώστε να καθαρίζετε τον πάγο από τα τζάμια του αυτοκινήτου σας.
Σε έντονες κλίσεις επιλέξτε πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, μην αφήνετε ποτέ να ρολάρει το αυτοκίνητο στις κατηφόρες χωρίς σχέση στο κιβώτιο. Αφήστε το να φρενάρει με την ταχύτητα στο κιβώτιο και αποφεύγετε την απότομη χρήση του φρένου.
Αν δεν έχετε αλυσίδες – και πρέπει σε κάθε περίπτωση να κινηθείτε – μπορείτε να αυξήσετε την πρόσφυση στο παγωμένο οδόστρωμα ξεφουσκώνοντας στο μισό την πίεση των ελαστικών.
Την νύχτα, η οδήγηση στο χιόνι είναι ακόμη πιο επικίνδυνη. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο πάγος δεν είναι ορατός .
Στα τετρακίνητα μοντέλα, αν έχουμε μόνο ένα ζευγάρι αλυσίδων, τις τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς. Το ιδανικό όμως είναι να χρησιμοποιούμε τέσσερις αλυσίδες.
0 Σχόλια