Ticker

6/recent/ticker-posts

«Τροχοδρομεί» στη Σλοβακία το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο



Το AirCar κινείται με κινητήρα της BMW και μπορεί να φθάσει να ίπταται σε ύψος 18.000 ποδών.
Ενα αυτοκίνητο που μπορεί να μετατραπεί σε μικρό αεροπλάνο πέρασε τις δοκιμαστικές πτήσεις με επιτυχία στη Σλοβακία, όπως έκαναν γνωστό οι δημιουργοί του. Πρόκειται για το λεγόμενο AirCar, το οποίο εξασφάλισε το πράσινο φως για να πετάει από την αρμόδια αρχή μεταφορών της Σλοβακίας, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το moneyreview.gr. Προηγουμένως είχε ολοκληρώσει 70 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων και περισσότερες από 200 απογειώσεις και προσγειώσεις, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία του, Klein Vision. Οπως είπε εκπρόσωπός της, στόχος της εταιρείας είναι να κάνει το υβριδικό όχημα διαθέσιμο στην αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Οι αγοραστές πάντως θα χρειαστούν άδεια πιλότου για να μπορέσουν να το οδηγήσουν και να το πιλοτάρουν. To AirCar της Klein Vision μετατρέπεται από αυτοκίνητο σε αεροπλάνο σε λιγότερο από τρία λεπτά, χρειάστηκε δύο χρόνια για να κατασκευαστεί και κόστισε 2 εκατ. δολάρια.


Το AirCar κινείται με μηχανή της BMW και χρησιμοποιεί απλά καύσιμα που πωλούνται σε κάθε πρατήριο βενζίνης, όπως διευκρινίζει ο συνιδρυτής της Klein Vision, Αντον Ζάζατς. Μπορεί δε να φθάσει να ίπταται σε ύψος 18.000 ποδών. Αυτή ωστόσο δεν είναι πρώτη φορά που μια εταιρεία αποπειράται να κατασκευάσει ιπτάμενο αμάξι, όπως επισημαίνει και το BBC. Λόγου χάριν, η ολλανδική PAL-V έχει αναπτύξει το PAL-V Liberty, ένα γυροπλάνο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν όχημα δρόμου. Η δε αμερικανική Terrafugia έχει αναπτύξει το όχημα Transition. Στόχος είναι αυτά τα υβριδικά οχήματα να αντικαταστήσουν τα ελικόπτερα μια μέρα, ενώ η αμερικανική τράπεζα Morgan Stanley υπολογίζει ότι η αγορά των ιπτάμενων αυτοκινήτων θα αποτιμάται, ούτε λίγο ούτε πολύ, σε 1,5 τρισ. δολάρια με ορίζοντα το 2040.



Ανεφοδιάζεται σε βενζινάδικο και για τον χειρισμό του απαιτείται δίπλωμα πιλότου.


Αναφορικά τώρα με το AirCar, πέρυσι τον Ιούνιο διεκπεραίωσε πτήση διάρκειας 35 λεπτών ανάμεσα στα διεθνή αεροδρόμια της Νίτρας και της Μπρατισλάβας στη Σλοβακία, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC. Επιπλέον, η κατασκευάστρια εταιρεία υπογράμμισε ότι «στο εγγύς μέλλον πρόκειται να πετάξει και μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού». Ο δόκτωρ Στιβ Ράιτ, ερευνητής αερομεταφορών και συστημάτων αεροσκαφών στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας, τόνισε ότι τα νέα για το εν λόγω υβριδικό όχημα είναι καλά και «αποτελούν ακόμη ένα βήμα μπροστά για την εταιρεία», ενώ ο ίδιος δήλωσε «συγκρατημένα αισιόδοξος ως προς το ότι κάποια μέρα θα δω ορισμένα AirCar εν χρήσει, αν και θα χρειαστεί να περιμένω». Παραδείγματος χάριν, το ολλανδικό τρίτροχο PAL-V Liberty μπορεί να κινείται νόμιμα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, αλλά ακόμη δεν έχει λάβει πιστοποίηση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας.

Οπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει ο δόκτωρ Στιβ Ράιτ, το πόσο μαζικό δέλεαρ θα αποτελέσουν τα ιπτάμενα αυτοκίνητα τίθεται υπό αμφισβήτηση. «Μήπως εκεί έγκειται το μέλλον της αυτοκίνησης; Και ναι και όχι», απαντά, εν κατακλείδι. «Η επανάσταση στην προσωπική μετακίνηση κυοφορείται, αλλά δεν θα μοιάζει με κάτι τέτοιο». Πάντως, αρκετές επιχειρήσεις επεξεργάζονται σχέδια για αυτοκινούμενα άνευ οδηγού αεροταξί, τα οποία από μόνα τους θα απογειώνονται και θα προσγειώνονται.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια