Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, δόθηκε έμφαση στην αναγκαιότητα δημιουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας για τη συλλογή ασφαλών δεδομένων, που θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία ώστε να αναπτυχθούν στοχευμένες παρεμβάσεις.
Η εκπόνηση Νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, οι βελτιώσεις του ΚΟΚ, η δημιουργία του Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το αντίστοιχο εθνικό παρατηρητήριο, αλλά και η νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων για την παραβίαση του ΚΟΚ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 3ης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και πρόεδρος της Επιτροπής, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Ελευθέριος Οικονόμου, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ασημίνα Γκάγκα, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, εκ μέρους του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θεόδωρου Λιβάνιου, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, καθώς και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπογράμμισε ότι η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας μας, αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του, και παρουσίασε τις προτεραιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:
– Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030.
– Νέος νόμος οδικής ασφάλειας και οι βελτιώσεις του ΚΟΚ.
– Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας.
– Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.
– Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.
– Νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης προστίμων.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η διαδικασία άρχισε τον Οκτώβριο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022, με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Η κυβέρνηση έχει σχέδιο, αναπτύσσει τον στρατηγικό σχεδιασμό Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, με προοπτική τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Προσπαθούμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των οχημάτων, αλλά και των ποδηλατών».
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, δόθηκε έμφαση στην αναγκαιότητα δημιουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας για τη συλλογή ασφαλών δεδομένων, που θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία ώστε να αναπτυχθούν στοχευμένες παρεμβάσεις.
Στο πλαίσιο της εισήγησής του, ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, σημείωσε ότι «η αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας αποτελεί προεκλογική δέσμευση της ΝΔ και δέσμευση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Χρειάζεται να δοθεί έμφαση στα αίτια των ατυχημάτων, προκειμένου να εστιάσουμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο πεδίο. Είναι πολύ σημαντικό το σκέλος της ανανέωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων με τη χρήση ψηφιακών μέσων».
0 Σχόλια