Ticker

6/recent/ticker-posts

Διεθνής έκθεση επαγγελματικού αυτοκινήτου Ανόβερο

Το σύνθημα «Driving the Future» δεν είναι υπερβολικό για τη διεθνή έκθεση επαγγελματικού αυτοκινήτου του Ανόβερο, αφού πρόκειται για τη σημαντικότερη του είδους της στην Ευρώπη.
 
Η βαρύτητά της είναι ανάλογη με την αντίστοιχη της Γενεύης, της Φρανκφούρτης ή του Παρισιού σε ό,τι αφορά τα επιβατικά μοντέλα. Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε εταιρεία που εμπλέκεται στον κλάδο των επαγγελματικών αυτοκινήτων, κάθε δύο χρόνια που διεξάγεται, παρουσιάζει εκεί ό,τι καλύτερο και νεότερο διαθέτει. Στη γερμανική πόλη μπορείτε να δείτε τα πάντα: Από τους «γίγαντες» των διεθνών οδικών μεταφορών μέχρι επαγγελματικά μοντέλα της supermini κατηγορίας. Τα τελευταία χρόνια τον πρώτο λόγο στο Ανόβερο έχει πλέον η «πράσινη» τεχνολογία κι όχι μόνο για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά και ουσίας, όπως θα δείτε παρακάτω, στα πιο ξεχωριστά εκθέματα του 2012.
 
.

 
 
Citroen Berlingo Van Electrique
Aμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του γνωστού μας Berlingo, με ωφέλιμο όγκο έως και 4,1 κ.μ. και δυνατότητα υποστήριξης φορτίων βάρους μέχρι και 675 κιλών. Εξοπλίζεται με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 22,5 kW/h, οι οποίες μπορούν να φορτιστούν με δύο τρόπους. Ο πρώτος διαρκεί από 6 έως 8 ώρες, ενώ ο δεύτερος έχει να κάνει με τη γρήγορη φόρτισή τους και συντελείται σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, φθάνοντας το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών. Ο κινητήρας του έχει εξελιχθεί από τη Citroen σε συνεργασία με την Mitsubishi και αποδίδει μέγιστη ισχύ 67 ίππων και ροπή 20,4 χλγμ., με την αυτονομία του να φθάνει έως και στα 170 χιλιόμετρα.

 
 
Peugeot Partner Van Electrique
«Αδελφό» μοντέλο με το Citroen Berlingo, έχει και στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με εκείνο. Στο ταμπλό του αυτοκινήτου υπάρχει μια ειδική οθόνη, μέσω της οποίας ο οδηγός ενημερώνεται διαρκώς για την κατανάλωση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα, όπως και για τα υπολοιπόμενα χιλιόμετρα έως την επόμενη φόρτιση των μπαταριών. Το Partner Electrique ανακτά μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που ξοδεύει ο κινητήρας στη διαδικασία της επιβράδυνσης, ενώ ειδικές ρυθμίσεις έχουν γίνει στα «ενεργοβόρα» συστήματα του οχήματος, όπως είναι το κλιματιστικό. Επίσης, εφοδιάζεται με το σύστημα ESP, που περιλαμβάνει το Hill Start Assist στον βασικό του εξοπλισμό. Θα παράγεται στο Βίγκο της Ισπανίας και, αρχής γενομένης το δεύτερο τρίμηνο του 2013, θα προσφέρεται με δύο μήκη αμαξώματος (4,4 και 4,6 μέτρων) και χώρο φόρτωσης με όγκο από 3,3- 4,1 κ.μ. και μήκος από 1,8- 3,2 μέτρα αντίστοιχα. Το ωφέλιμο φορτίο του θα ανέρχεται στα 685 κιλά.

 
Nissan e-NV 200 concept
Η ηλεκτρική έκδοση του NV 200 εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει τώρα και στην ευρωπαϊκή ήπειρο το van των μηδενικών ρύπων, όπως άλλωστε πράττουν και όλοι σχεδόν οι μεγάλοι κατασκευαστές, που δραστηριοποιούνται στον ιδιαίτερα απαιτητικό χώρο των επαγγελματικών οχημάτων. Η παραγωγή του αυτοκινήτου θα ξεκινήσει το 2013, στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Βαρκελώνης, στην Ισπανία. Το Nissan e-NV 200 concept χρησιμοποιεί πολλά από τα τεχνολογικά στοιχεία του Leaf. Υπενθυμίζουμε ότι στόχος της ιαπωνικής εταιρείας είναι να γίνει μέχρι το 2016 ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

 
Mercedes Citan
To νέο Citan είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Renault. Το Citan (συνδυασμός των λέξεων City-Titan) βασίζεται στο γνωστό μας Kangoo, όμως παρά ταύτα διαθέτει τα πλήρη στοιχεία των μοντέλων της Μercedes. Επίσης, υιοθετεί πρώτο τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των επαγγελματικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Mε γνώμονα τη χρήση του, το νέο Citan θα διανέμεται με τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος. Το Compact θα έχει μήκος 3,94 μέτρα, το Long 4,32 μέτρα και το Extra Long 4,71 μέτρα αντίστοιχα. Επιπλέον των εκδόσεων Van, το νέο Vanette της Mercedes-Benz θα διατίθεται και στις εκδόσεις «Mixto», που προσφέρονται με δεύτερη σειρά καθισμάτων, αλλά και στις εκδόσεις «Crewbus». Σε κάθε περίπτωση, το μικτό βάρος του Citan δεν θα ξεπερνά τα 2.200 κιλά. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες diesel των 1.5 λίτρων απόδοσης από 75 έως 110 ίππων, αλλά και με ένα τούρμπο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.2 λίτρων, ισχύος 114 ίππων. Αμφότερα καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και παρέχονται και εκδόσεις με σύστημα ECO Start/Stop, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πέντε σχέσεων για τη βενζινοκίνητη και έξι σχέσεων για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

 
Ford Transit
H νέα γενιά φιλοδοξεί να θέσει νέα όρια στην κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων ενός τόνου, με κατανάλωση μικτού κύκλου από 6,6 λίτρα ανά 100 km και εκπομπές CO2 από 174 γρ./χλμ., μείωση μέχρι 8% συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Το Transit χρησιμοποιεί τη βελτιστοποιημένη έκδοση του 2.2 Duratorq diesel, που δημιουργήθηκε για την τελευταία γενιά παγκόσμιων και λανσαρίστηκε στα τέλη του 2011. Ο κινητήρας των 2.198 κ.εκ. είναι προϊόν προηγμένης σχεδίασης και προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, επιδόσεις, πολιτισμένη λειτουργία και αξιοπιστία, ενώ παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5. Τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος-ροπής διατίθενται για το Transit Custom, με τις δύο ισχυρότερες να παρέχουν στους πελάτες σημαντικά αυξημένες επιδόσεις σε σχέση με τα τρέχοντα προσθιοκίνητα μοντέλα Transit: 100 ίπποι με 310 Nm ροπής, 125 ίπποι με 350 Nm ροπής και 155 ίπποι με 385 Nm ροπής.
 
VOLKSWAGEN PROFESSIONAL
Η γερμανική εταιρεία «παίζει εντός έδρας» στο Ανόβερο, αφού εκεί βρίσκονται οι κύριες βιομηχανικές εγκαταστάσεις παραγωγής των επαγγελματικών οχημάτων της. Στην έκθεση θα είναι παρούσα με όλα τα «όπλα» της, τρία από τα οποία είναι ξεχωριστά και πολύ ενδιαφέροντα…

   
Cross Caddy
Στο φετινό Ανόβερο έφτασε η ώρα για να αποκτήσει Cross έκδοση και το Caddy, όπως άλλωστε ήδη συμβαίνει με τα Polo, Golf και Touran. Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου έχει δεχτεί τις ανάλογες τροποποιήσεις και τη σχετική υπερύψωση από το έδαφος, σε σχέση με τις συμβατικότερες εκδόσεις του, ενώ το δικό τους ρόλο παίζουν και οι «Canyon» τροχοί των 17 ιντσών. Στον αντίποδα, στους κινητήρες του Cross Caddy δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις: Βασικός βενζινοκινητήρας είναι οι 1.2 λίτρων TSI των 86 ίππων, τη στιγμή που ισχυρότερο μηχανικό σύνολο του μοντέλου είναι ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 170 ίππων. Εννοείται ότι το «ανήσυχο» Caddy θα παράγεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ θα συνδυάζεται και με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG).

 
et! concept
Ένα υπό εξέλιξη όχημα, που θα κάνει την εργασία των ταχυδρόμων υπαλλήλων πιο εύκολη. Oνομάζεται «eT!» και έχει μήκος 4,09 μ., ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 4,1 κ.μ. Στη δεξιά πλευρά του υπάρχει μία ηλεκτρική συρόμενη πόρτα, που ανοίγει και με τηλεχειρισμό. Επιπλέον, το όχημα είναι ελεγχόμενο και από τον συνοδηγό, χάρη σε ένα μικρό μοχλό, ο οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητο έως και με 6 χλμ./ώρα. Με τη βοήθεια τηλεχειρισμού μπορεί ο ταχυδρόμος ακόμα και να ακολουθεί το eT!, δυνατότητα την οποία υποστηρίζουν μία κάμερα και αισθητήρες στους προφυλακτήρες. Το αυτοκίνητο αποφεύγει τα μικρά εμπόδια, ενώ ακινητοποιείται αυτόματα μπροστά από κάποια άλλα. Όλες οι διαδρομές απομνημονεύονται από ένα iPad, το οποίο προειδοποιεί ακόμα και για τα σπίτια που έχουν σκύλους, οι οποίοι δαγκώνουν! Η κίνηση εξασφαλίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς του πίσω άξονα, οι οποίοι αποδίδουν έως και 96 kW ή 130,56 ίππους και εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα που φτάνει τα 110 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 32,1 kWh αρκεί για μία αυτονομία της τάξης των 100 χλμ.

 
Amarok
Το γνωστό μας pick-up πήγε αναβαθμισμένο στο Ανόβερο, με μια σειρά βελτιώσεων που κρίθηκαν αναγκαίες από την εταιρεία. Η σειρά των κινητήρων του περιλαμβάνει εκδόσεις του δίλιτρου BiTurbo κινητήρα diesel, με ισχύ πλέον 180 ίππων (από τους 163 που ήταν πριν) οι οποίες προς το παρόν είναι διαθέσιμες με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα θα προσφέρεται και με σύστημα Start/Stop, με συνέπεια η μέση κατανάλωση καυσίμου να μειώνεται κατά 0,5 λτ./100 χλμ. Οι πιο οικονομικές εκδόσεις του Amarok, με τον κινητήρα των 122 ίππων και μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς, θα χρειάζονται μόλις 6,8 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 179 γρ./χλμ. Το αυτοκίνητο πλέον θα εφοδιάζεται με πέμπτη θύρα (για τον χώρο φόρτωσης) που εκτός του ότι υποστηρίζει φορτία έως και 200 κιλών μπορεί και να κλειδώσει, ενώ έχει και ειδική αντιστρεπτική ράβδο που αυξάνει την ακαμψία της.
 
IVECO TRUCKS
Δυναμική εμφάνιση από την ιταλική εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών αυτοκινήτων, με «βαρύ πυροβολικό» το νέο Stralis Hi-Way και το νέο Τrakker. Από το portfolio της δε λείπουν φυσικά και οι νέοι κινητήρες, με προδιαγραφές συντονισμένες με την κοινοτική οδηγία εκπομπών ρύπων Euro 6.

 
 
Stralis Hi-Way
Bασικές διαφορές σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά αποτελούν το μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας κατά 4% περίπου, η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, οι κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 που υποστηρίζονται από το σύστημα HI-eSCR, η αναβαθμισμένη καμπίνα με το πολύ υψηλό επίπεδο εργονομίας και τα εξελιγμένα συστήματα ελέγχου της οδικής της συμπεριφοράς. Το σύστημα HI-eSCR που έχει εξελίξει η Fiat Powertrain Technologies για την Iveco Trucks επιτρέπει στο μηχανικό σύνολο του νέου Stralis να υπακούει στις προδιαγραφές της οδηγίας Euro6, δίχως να απαιτείται η επανακυκλοφορία των καυσαερίων στον θάλαμο καύσης. Mάσκα, προφυλακτήρας και πλευρικά αεροδυναμικά βοηθήματα είναι νέα, ενώ υπάρχουν σημαντικές αλλαγές και στην σχεδίαση της καμπίνας. Tο νέο Stralis θα παράγεται στο εργοστάσιο της Iveco στην Μαδρίτη.

 
Τrakker
Νέα καμπίνα και πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό είναι τα στοιχεία που επέδειξε η νέα σειρά του δημοφιλούς ιταλικού εκτός δρόμου φορτηγού, που δραστηριοποιείται κυρίως στον κατασκευαστικό κλάδο. Η νέα καμπίνα ακολουθεί τη φιλοσοφία της αντίστοιχης του Stralis Hi-Way, ενώ το πλαίσιο και τα μηχανικά σύνολα δεν διαφοροποιούνται ιδιαίτερα, σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά παραγωγής του φορτηγού. Το Trakker έχει ήδη παρουσιαστεί στο εργοστάσιο της Iveco Trucks στη Μαδρίτη, σε επιλεγμένους δημοσιογράφους που καλύπτουν τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

 
Volvo FH16
Ο νέος ηγέτης των διακρατικών οδικών μεταφορών παρουσιάστηκε στο Ανόβερο μετά από πέντε χρόνια εξέλιξης και, κατά την Volvo Trucks, πρόκειται για το καλύτερο προϊόν που έχει κατασκευάσει ποτέ. Ένα πλήθος καινοτομιών συνοδεύει τη νέα σειρά FH, που κατέχει το 60% των πωλήσεων της εταιρείας (650.000 μονάδες από το 1993): Μεγαλύτερη και πιο άνετη καμπίνα, σύστημα «I-See» που χειρίζεται τις σχέσεις του κιβωτίου, το γκάζι και το φρένο του φορτηγού στις ανηφόρες και τις κατηφόρες για να επιτύχει μείωση της κατανάλωσης. Ακόμη, νέος κινητήρας D13 προδιαγραφών Euro 6 με απόδοση 460 ίππων και μια νέα έκδοση του «I-Shift» με διπλό συμπλέκτη. Η Volvo Trucks είναι η πρώτη εταιρεία που εγκαθιστά αυτοματοποιημένο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη σε βαρύ φορτηγό. Τέλος, για πρώτη φορά παγκοσμίως σε τέτοιο όχημα, ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση «IFS», η οποία επιδρά καταλυτικά στην οδήγηση και στη σταθερότητα, αφού οι κινήσεις του ενός τροχού δεν επηρεάζουν αυτές του άλλου.

 
 
Opel
Eκτός από την μεγάλη γκάμα εκδόσεων και εργοστασιακών μετατροπών, η Opel στη διεθνή έκθεση επαγγελματικού αυτοκινήτου στο Ανόβερο έδειξε στο κοινό τις εξατομικευμένες λύσεις που προσφέρει, σε συνεργασία με πιστοποιημένους ειδικούς οίκους μετατροπής αμαξωμάτων. Πέντε εκδόσεις Combo (μεταξύ των οποίων ένα ψυγείο και ένα κλειστό van με εξοπλισμό καθαριστηρίου), τρία Vivaro (όπως ένα panel van με σημεία πρόσδεσης φορτίου) και πέντε Movano (ανάμεσά τους μία κλειστή έκδοση χαμηλού πλαισίου, αλλά και ένα ανατρεπόμενο τετρακίνητο για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας) δίνουν μια σαφή εικόνα της μεγάλης γκάμας εφαρμογών που προσφέρουν τα επαγγελματικά οχήματα της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων με μικτό βάρος έως 4,5 τόνους.

 

 
Renault Trucks
Oι νέοι κινητήρες προδιαγραφών Εuro 6 είχαν τον πρώτο λόγο στον εκθεσιακό χώρο της εταιρείας στο Ανόβερο. Για τη γκάμα των βαρέων φορτηγών υπήρχε ένας νέος 6κύλινδρος κινητήρας 11 λίτρων (DTI 11) σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 380, 430 και 460 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο χρησιμοποιεί την τεχνολογία SCR, ωστόσο συνδυάζεται και η τεχνολογία επανακυκλοφορίας καυσαερίων στις φάσεις εκκίνησης του κινητήρα, ενώ υπάρχει και φίλτρο μικροσωματιδίων. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του 6κύλινδρου DTI 13 που θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 440, 480 και 520 ίππων. Για τα μεσαία φορτηγά υφίσταται πλέον ένας νέος 4κύλινδρος κινητήρας 5 λίτρων (DTI 5), απόδοσης 210 και 240 ίππων. Τέλος, υπάρχει και ένας 6κύλινδρος των 8 λίτρων με ισχύ 250, 280 και 320 ίππων. Όσο για ηλεκτρικές εκδόσεις φορτηγών, παρουσιάστηκαν δύο, το e-Maxity και το e-Midlum.

 
 
Scania Euro 6
Στον εκθεσιακό χώρο της σουηδικής εταιρείας δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στους νέους κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 και με ισχύ από 250 έως 480 ίππους. Η γκάμα τους αποτελείται από τέσσερα 9λιτρα μηχανικά σύνολα τεχνολογίας SCR (320 έως 360 ίππων) ή συνδυασμού των τεχνολογιών SCR και EGR (250 έως 280 ίππων). Ο συνδυασμός των δύο τεχνολογιών προτιμήθηκε και για τους δύο 13λιτρους κινητήρες, απόδοσης 440 και 480 ίππων. Ακόμη, η Scania διαθέτει και δύο νέους κινητήρες Euro 6, που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Όλοι οι κινητήρες που εφοδιάζουν τα φορτηγά της Scania τροφοδοτούν επίσης τα αστικά λεωφορεία και τα πούλμαν της εταιρείας, περιλαμβανομένων και των μηχανικών συνόλων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως αιθανόλη, βιοαέριο και φυσικό αέριο.

 
Fiat Doblo Cargo XL
Η μεγαλύτερη σε διαστάσεις έκδοση του ιταλικού Vanette, με μεταξόνιο 3.105 χλστ. και ψηλή οροφή, που έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος φόρτωσης να ανέρχεται πλέον στα 5 κ.μ. Το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 4.740 χλστ., το πλάτος στα 1.832 χλστ. και το ύψος στα 2.125 χλστ. Σε ότι αφορά τον χώρο φόρτωσης, το μήκος του είναι 2.170 χλστ., το πλάτος 1.714 χλστ. (1.230 χλστ. η απόσταση μεταξύ των θόλων) και το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος στα 1.550 χλστ. Επιπλέον, το κατώφλι φόρτωσης της καρότσας του απέχει από το έδαφος 545 χλστ., με το μικτό βάρος να μην ξεπερνά τους 2,5 τόνους, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στον ένα τόνο. Η σειρά των κινητήρων με τους οποίους θα εξοπλίζεται περιλαμβάνει δύο εκδόσεις του 1.6 MultiJet με ισχύ 90 και 105 ίππων και μια έκδοση του αντίστοιχου δίλιτρου, απόδοσης 135 ίππων.
 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια