Ticker

6/recent/ticker-posts

Σαλόνι αυτοκινήτου στη Γενεύη: Η Ευρώπη ξαναρχίζει να πατάει το γκάζι


Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης: Ολα τα νέα μοντέλα!

Καλούς οιωνούς βλέπουν οι ειδικοί για την αγορά αυτοκινήτου στη Γηραιά Ηπειρο ενώ οι ενδείξεις για το 2014 είναι ήδη θετικές

Στο εφετινό Σαλόνι της Γενεύης καθίσταται πλέον σαφές ότι ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτου σταμάτησε να οπισθοδρομεί. Και ότι αρχίζει να πηγαίνει ξανά προς τα εμπρός. Η αισιοδοξία του κόσμου του αυτοκινήτου εδράζεται στην παρατήρηση ότι αφενός τα νέα μοντέλα πολλαπλασιάζονται και αφετέρου τα προγράμματα έρευνας των κατασκευαστών προσελκύουν μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις. Ολοι οι ειδικοί πλέον συμφωνούν ότι την περυσινή χρονιά, κατά την οποία πουλήθηκαν περί τα 12,3 εκατ. νέα αυτοκίνητα στη Γηραιά Ηπειρο (μιλάμε για πωλήσεις μειωμένες κατά 1,8% συγκριτικά με τις πωλήσεις του 2012), η κρίση τερματίστηκε. Και ότι η ανάκαμψη του κλάδου θα γιορταστεί στις αρχές Απριλίου με τη διαπίστωση μιας αισθητής ανάκαμψης των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου του 2014.

Σημειωτέον ότι ακόμη και στην Ελλάδα κατεγράφη θεαματική αύξηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων (και μεταχειρισμένων που εισήχθησαν από το εξωτερικό) κατά 18% τον Ιανουάριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι! Συγκεκριμένα, στην ελληνική επικράτεια πουλήθηκαν 9.121 αυτοκίνητα, ενώ τον Ιανουάριο του 2013 είχαν πουληθεί μόλις 7.727. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περυσινό Ιανουάριο είχε καταγραφεί πτώση 32,2% συγκριτικά με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου του 2012 - και η πτώση στα επιβατικά είχε φθάσει στο εφιαλτικό ποσοστό 35,9%!
Συνολικά στην Ευρώπη τα πράγματα από τη χρονιά της κατάρρευσης της Lehman Brothers πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Συγκεκριμένα, από το 2008 έως και το 2013 η συρρίκνωση των πωλήσεων έφθασε το 25% (οι πωλήσεις έπεσαν από τα 16 εκατ. στα 12,3 εκατ. οχήματα). Σε κάποιες αγορές φυσικά, όπως είναι η ισπανική, η ιταλική και βεβαίως η ελληνική, η κάμψη έφθασε και ξεπέρασε το 50%. Επιπλέον, η κρίση του κλάδου αυτοκινήτου έπληξε δραματικά την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας και λειτούργησε ως πολλαπλασιαστής της οικονομικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 και εντεύθεν έχουν βάλει ή έχουν προαναγγείλει λουκέτο έξι μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη...

Το σκηνικό, ωστόσο, δείχνει να αλλάζει άρδην. Και αυτό παρά το ότι η προσφορά μοντέλων, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει και φέτος να ξεπερνά τη ζήτηση. Ο πρώτος λόγος για τον οποίο οι ειδικοί «βλέπουν» ανάκαμψη του κλάδου είναι η βελτίωση - έστω και ασθενική - της ευρωπαϊκής οικονομίας, άρα και του διαθέσιμου εισοδήματος των ευρωπαίων καταναλωτών. Ο δεύτερος λόγος είναι η γήρανση του ευρωπαϊκού στόλου των αυτοκινήτων. Διότι τα χρόνια της κρίσης η μέση ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν αυξήθηκε από τα 7,5 στα 8,5 έτη. Και στις μεγάλες αγορές, ως γνωστόν, οι καταναλωτές δεν... παντρεύονται τα αυτοκίνητά τους. Συνηθίζουν να τα αλλάζουν κάθε δύο-τρία χρόνια - κάνουν άλλωστε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα τον χρόνο από όσα κάνουμε εμείς οι Ελληνες...

Μικρές ταχύτητες. Οι ειδικοί συμφωνούν στο ότι κατασκευαστές και λιανοπωλητές θα μπουν και πάλι το 2014 σε (οικονομική) πορεία προς τα εμπρός, συμφωνούν όμως και στο ότι η ταχύτητα που θα αναπτύξουν δεν θα είναι... ιλιγγιώδης. Οι εκτιμήσεις τους για τους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων διίστανται, αν και ουδείς προβλέπει ρυθμούς ανάλογους με εκείνους που ήδη από πέρυσι καταγράφονται στις ΗΠΑ - το 2013 οι πωλήσεις στην αμερικανική αγορά ήταν αυξημένες κατά 40% συγκριτικά με τις πωλήσεις του 2009!
Ετσι, οι αναλυτές του οίκου Moody's προβλέπουν για την ευρωπαϊκή αγορά αύξηση των πωλήσεων 2% το 2014 συγκριτικά με το 2013. Οι αναλυτές της PriceWaterhouseCooper προβλέπουν αύξηση 3,3%, ενώ οι αναλυτές της χρηματιστηριακής CM-CIC Securities είναι οι αισιοδοξότεροι όλων, καθώς προβλέπουν αύξηση 5%. «Δεν πρέπει να περιμένουμε μια ανάκαμψη αμερικανικού τύπου. Οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με την επιστροφή πολλών στα κέντρα των πόλεων και την πρωτοφανή διάδοση, από όσους παραμένουν στα προάστια, της συνήθειας να μοιράζονται με τους γείτονές τους το πηγαινέλα από το σπίτι στη δουλειά, είναι πιο έντονες στην εδώ πλευρά του Ατλαντικού» εξηγεί στη «Φιγκαρό» η Μέισα Τολ της Kurt Salmon.



ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ



ASTON MARTIN CYGNET

ASTON MARTIN VIRAGE

AUDI RS3 SPORTBACK 

AUDI A6 

AUDI A1 QUATTRO

BMW 1 M COUPE

BMW 6 CONVERTIBLE

CHEVROLET CRUZE H/B

FERRARI FF

FIAT FREEMONT

FORD FOCUS ELECTRIC

FORD C-MAX HYBRID 

HYUNDAI VELOSTER

HYUNDAI i40

JEEP COMPASS

KIA PICANTO

KIA RIO
 
LANCIA YPSILON
 
LANCIA THEMA

LEXUS LFA NÜRBURGR.

MASERATI GRANCABRIO

MERCEDES C-CLASS

MERCEDES C COUPE

MERCEDES C AMG

NISSAN GT-R

OPEL ANTARA

OPEL AMPERA

MERCEDES SLK

PAGANI HUAYARA

PEUGEOT 308

PORSCHE PANA. HYBRID

RENAULT WIND GORDINI

SAAB 9-4X 

SAAB 9-5 WAGON 

SUBARU TREZIA 

TOYOTA PRIUS +

VW GOLF CABRIOLET

VW TIGUAN

VW JETTA

VOLVO V60 PLUG-IN HYB

LAMBORGHINI  AVENTAD.

DE TOMASO SLS

MAYBACH COUPE

KOENIGSEGG AGERA R

ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΜΟΝΤΕΛΑ



BERTONE - JAGUAR 

INFINITI ETHEREA

MINI ROCKETMAN 

MINI PACEMAN 

MITSUBISHI GLOBAL

NISSAN ESFLOW 

OPEL ZAFIRA TOURER

PORSCHE 918 RSR

ITALDESIGN - VW

AUDI A3 CONCEPT

VW BULLI

ALFA ROMEO 4C

FORD B-MAX

SKODA VISION D

MAZDA MINAGI

SAAB PHOENIX




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια