Περισσότεροι από 1.100 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου παρουσίασαν εντυπωσιακές ρομποτικές κατασκευές στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στο ΟΑΚΑ. Τον διαγωνισμό διοργάνωσε για τρίτη συνεχή χρονιά ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE. Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στηρίζει τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο εφετινός τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σημείωσε ρεκόρ συμμετοχής από όλη την Ελλάδα - συνολικά 256 ομάδες - και για πρώτη φορά συμμετείχαν και μαθητές Λυκείου. Οι ομάδες μαθητών του Δημοτικού είχαν ως θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», οι μαθητές Γυμνασίου έπρεπε να κατασκευάσουν το ρομπότ που θα διανύσει ταχύτερα την «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου» ενώ οι ομάδες Λυκείου δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ρομποτικές κατασκευές για «Πράσινη Ενέργεια και Επιχειρηματικότητα».
Τα έργα που παρουσίασαν οι μαθητές, με την υποστήριξη των προπονητών-καθηγητών τους, βασίστηκαν στην εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η μέθοδος αυτή αξιοποιεί συνδυαστικά την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία για τη δημιουργία πρωτότυπων και λειτουργικών κατασκευών.
Οι νικητές του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι:
3η θέση: Οι KickPumps από το 2ο Γενικό Λύκειο Θήβας χρησιμοποίησαν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αυτοματισμούς στις καλλιέργειες.
Ομάδες Λυκείου
1η θέση (ισοψηφία): Οι Fargrobs από το 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων και οι Minders από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση. Οι Fargrobs κατασκεύασαν έναν καινοτόμο ρομποτικό εξερευνητή που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, τροφοδοτώντας αγροτικές καλλιέργειες. Οι Minders δημιούργησαν μια «σημαδούρα» που αξιοποιεί την κυματική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλιακή.
2η θέση: Οι Robotilus Team από την Ελληνογερμανική Αγωγή κατασκεύασαν μια αυτόνομη υδροκινητήρια μονάδα παροχής ενέργειας σε μικρούς οικισμούς.
Οι μαθητές Γρηγόρης
Κουτουλάκης, Στράτος Κουτουλάκης, Ασημίνα Μήτση, Βασιλική Γλύκα και
Αλέξανδρος Σοϊλεμεζίδης, με καθοδηγητή τους τον εκπαιδευτικό κ. Αδάμ
Νικόλαο, εμπνευσμένοι από την
ενασχόληση μεγάλου μέρους της τοπικής κοινωνίας με την αγροτική
παραγωγή, αποφάσισαν να ασχοληθούν με την εφαρμογή του αυτοματισμού και
της πράσινης ενέργειας στον τομέα αυτό. Τα πιο σημαντικά σημεία της
εργασίας τους ήταν η κατασκευή ενός οχήματος σποράς, ενός
αυτοματοποιημένου και ελεγχόμενου, μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου,
συστήματος άρδευσης, καθώς και μιας μικρής ανεμογεννήτριας και μιας
συστοιχίας ηλιακών συλλεκτών, τα οποία θα τροφοδοτούν με την απαραίτητη
ενέργεια όλη την εγκατάσταση.
Ομάδες Γυμνασίου
1η θέση: Η ομάδα Ν1 από Γυμνάσια της Πάτρας κατασκεύασε το ρομποτάκι που διένυσε πιο γρήγορα την πίστα «Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
2η θέση: Οι AIRGears από τη Θεσσαλία.
3η θέση: Οι Teamwork Dream από τη Δυτική Ελλάδα.
Ομάδες Δημοτικού
1η θέση: Η ομάδα SmartRobots από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης δημιούργησε ένα έξυπνο λεωφορείο χωρίς οδηγό, το οποίο γνωρίζει πού πρέπει να κάνει στάσεις μέσα στην πόλη.
2η θέση: Η ομάδα Master Builder από το 7ο Δημοτικό Αγρινίου κατασκεύασε ένα αιωρούμενο τρένο.
3η θέση: Οι Robo Rails από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα παρουσίασαν τις σιδηροδρομικές γραμμές του μέλλοντος.
Συνολικά, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό συμμετείχαν πάνω από 1.100 μαθητές σχηματίζοντας 256 ομάδες από όλη τη χώρα ενώ στην πορεία για τον τελικό της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν 45 ενημερωτικά workshops για εκπαιδευτικούς και προπονητές. Οι προσπάθειες όμως των παιδιών δεν σταματούν. Οι συμμετοχές για τον 9ο Εθνικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα οδηγήσει τις ομάδες στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τον Νοέμβριο στην Κόστα Ρίκα συνεχίζονται μέχρι και τις 31 Μαΐου 2017. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα www.wrohellas.gr.
Η εκπαιδευτική ρομποτική, που στηρίζει η COSMOTE από το 2014, εφοδιάζει τα παιδιά με τις κατάλληλες δεξιότητες για τον νέο ψηφιακό κόσμο. Παράλληλα, ενθαρρύνει τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους σκέψης και να ανακαλύψουν νέες προοπτικές για το μέλλον μέσα από την τεχνολογία.
0 Σχόλια