Ticker

6/recent/ticker-posts

Αυτά είναι τα μεγαλύτερα projects με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα




Η πρόσφατη κυβερνητική ανακοίνωση για την εμβληματική αστική ανάπτυξη στις Ανατολικές Συνοικίες της Αθήνας με πυρήνα το ιστορικό εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ έφερε στο προσκήνιο της επικαιρότητας με τον πιο εμφατικό τρόπο την ευρεία χρήση του εργαλείου των ΣΔΙΤ. Και αυτό γιατί το project που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αναμόρφωση των εγκαταστάσεων του παλιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ στην περιοχή του Υμηττού με τη μετατροπή του σε πάρκο με την προτεινόμενη ονομασία «Ανδρέας Λεντάκης», το οποίο θα αποτελέσει «πνεύμονα» πρασίνου για την ευρύτερη περιοχή και θα φιλοξενήσει τις συγκεντρωμένες υπηρεσίες εννέα Υπουργείων και άλλων οργανισμών, θα γίνει με ΣΔΙΤ. Μάλιστα, όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα που έχει αναρτηθεί στο primeminister.gr (https://primeminister.gr/2021/04/03/26202) , «το σχέδιο το οποίο έχει εκπονήσει η Κυβέρνηση προβλέπει τη δημιουργία ενός καινούργιου πνεύμονα πρασίνου στο κέντρο της πόλης», δήλωσε ο Πρωθυπουργός από τις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ, που ανήκουν σήμερα στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί σε περίπου πέντε χρόνια και η μετεγκατάσταση των κρατικών υπηρεσιών προβλέπεται να γίνει την περίοδο 2025 – 2026. Η επένδυση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 250 εκατομμύρια ευρώ».

Μια επένδυση, λοιπόν, 250 εκατομμυρίων ευρώ που κατατάσσεται σίγουρα στο Top 3 των ΣΔΙΤ της περιόδου που διανύουμε καθώς η έλευση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα αλλάξει τα δεδομένα. Βεβαίως, μαζί με το ΣΔΙΤ – πρώην ΠΥΡΚΑΛ/ πάρκο Ανδρέας Λεντάκης βρίσκονται δύο έργα ΣΔΙΤ που προέρχονται από το δραστήριο σε αυτόν τον τομέα υπουργείο Υποδομών. Το ένα και το μεγαλύτερο μέχρις στιγμής αφορά την Θεσσαλονίκη. Πρόκειται, για το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (ΑΕΣΠΟΘ), ένα έργο της τάξης των 370 εκατομμυρίων ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Η χάραξή της θα ακολουθεί τη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής, στο τμήμα της μετά τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 (είναι το σημείο στο οποίο συγκλίνει και το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, στο ύψος των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ), έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (μετά το υφιστάμενο κλειστό τεχνικό Cut &Cover, στο ύψος του νοσοκομείου ΓΕΝΕΣΙΣ).

Ταυτόχρονα θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη Περιφερειακή Οδός στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της (νέος τάπητας, 3 λωρίδες ικανού πλάτους ανά κατεύθυνση, νέα νησίδα, νέες πλευρικές διαμορφώσεις, προσθήκη Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης {ΛΕΑ} / πλατυσμάτων έκτακτης στάθμευσης), ενώ θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ το τμήμα από Α/Κ Κ10 («ΓΕΝΕΣΙΣ») έως Α/Κ Κ12 (κόμβος σύνδεσης ΑΕΣΠΟΘ με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
13 χιλιόμετρα

Σε κάθε περίπτωση ο συμπράττων ιδιώτης θα υλοποιήσει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση (αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου), της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων. Θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής), συνολικού μήκους περίπου 22 χιλιομέτρων.

 

Το Top 3 συμπληρώνεται από ένα έργο ΣΔΙΤ που αφορά τους πολίτες της πρωτεύουσας μιας και έχει να κάνει με τη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ) για την κάλυψη των αναγκών της μείζονος περιοχής πρωτευούσης.

Το έργο με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με ενδεικτικό προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται στα 235 εκατομμύρια ευρώ, αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος (Ε.Υ.Σ) για την κάλυψη των αναγκών της μείζονος περιοχής πρωτευούσης.

Το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών αφορά στα πάγια που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και τα οποία χρησιμοποιούνται για την συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού.

Το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα της Αττικής περιλαμβάνει τα φράγματα και του ταμιευτήρες Ευήνου, Μόρνου, Μαραθώνα, τη λίμνη Υλίκης, τις γεωτρήσεις Πάρνηθας και Βοιωτικού κάμπου, τα υδραγωγεία, τα δίκτυα μεταφοράς μήκους 400 χιλιομέτρων και τα αντλιοστάσια, που αποτελούν την κύρια υποδομή για την υδροδότηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια