Σε λειτουργία θα τεθεί μέσα στο 2019 το ψηφιακό ΚΕΠ, το οποίο θα επιτρέπει σε πολίτες και επιχειρήσεις να διεκπεραιώνουν μία σειρά από υποθέσεις τους με ένα ...κλικ.
Ειδικότερα, τα ΚΕΠ προχωρούν, εντός του έτους, στην πλήρη ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, με στόχο η εξυπηρέτηση του πολίτη να γίνεται ταχύτερα, αποτελεσματικότερα και με τη μικρότερη δυνατή φυσική του παρουσία.
Το λεγόμενο «Ψηφιακό ΚΕΠ» περιλαμβάνει βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών και πληροφοριακών συστημάτων των υφιστάμενων Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών και δράσεις αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για την ηλεκτρονική αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών.
Τι ισχύει σήμερα
Σήμερα η παροχή διοικητικών πληροφοριών και η διεκπεραίωση των τουλάχιστον 1.000 υποθέσεων των πολιτών απαιτεί τη φυσική τους παρουσία σε ένα από τα συνολικά 1.064 Κέντρα σε όλη τη χώρα.
Συγκεκριμένα, προϋποθέτει την υποβολή του αιτήματος, την προσκόμιση από άλλες υπηρεσίες των απαιτούμενων κατά περίπτωση δικαιολογητικών και μετά από μέρες την επιστροφή στο φυσικό κατάστημα για την παραλαβή της «απάντησης».
Από την άλλη πλευρά, περίπου 50 διαδικασίες μπορούν να διεκπεραιωθούν και διαδικτυακά (online) μέσω και της Εθνικής Πύλης «Ερμής».
Ωστόσο, αφορούν κυρίως απλές πράξεις όπως έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, που δεν απαιτούν την ταυτόχρονη υποβολή ενδιάμεσων δικαιολογητικών, όπως π.χ. η έκδοση άδειας λειτουργίας καταστήματος.
Η νέα πλατφόρμα
Η αναβάθμιση της υποδομής των ΚΕΠ θα επιτρέψει στο σύνολο των πολιτών να διακινούν ηλεκτρονικά τις πράξεις της δημόσιας διοίκησης και όλα τους τα έγγραφα γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια χωρίς την ανάγκη εκτύπωσης ή τη δημιουργία αντιγράφων.
Ο εκσυγχρονισμός των εφαρμογών και των υποδομών θα επιτρέψει την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών υψηλού βαθμού ολοκλήρωσης από όλα τα ΚΕΠ, συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών και στην πάταξη της γραφειοκρατίας.
Με τα ψηφιακά ΚΕΠ περνάμε στη λογική της αρχής «μόνον άπαξ» (once only), που σημαίνει ότι πληροφορίες και στοιχεία που έχουν προσκομισθεί σε δημόσιες αρχές δεν απαιτείται να υποβληθούν ξανά.
Δηλαδή, δικαιολογητικά θα υποβάλλονται μόνο μια φορά και από εκεί και πέρα η Δημόσια Διοίκηση είναι υποχρεωμένη από μόνη της να τα αναζητά και να τα παρέχει όταν αυτά ζητούνται.
Παράδειγμα
Για παράδειγμα σήμερα για έκδοση άδειας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος ο αιτών απαιτείται να αναζητήσει δεκάδες δικαιολογητικά από υπηρεσία σε υπηρεσία, στη συνέχεια να τα προσκομίσει στο τοπικό ΚΕΠ και να περιμένει τη διεκπεραίωση του αιτήματός του μετά από αρκετές μέρες.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, η υπηρεσία έχει περιθώριο 10 ημερών να απαντήσει σε αίτημα για έκδοση απλού πιστοποιητικού και για σύνθετη διαδικασία, όπως η παραπάνω, έως και 50 μέρες.
Με τα ψηφιακά ΚΕΠ, αρκεί η υποβολή του αιτήματος (online ή με φυσική παρουσία) και άμεσα θα λαμβάνει την απάντηση «έλα να πάρεις την άδειά σου» ή «δεν μπορείς να πάρεις την άδειά σου για τους Χ λόγους».
Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται η διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων (όπως είναι π.χ. το taxisnet και το Μητρώο Πολιτών) από τις δημόσιες υπηρεσίες, για την αυτεπάγγελτη και με ηλεκτρονικό τρόπο αναζήτησης των δικαιολογητικών.
Πότε θα ξεκινήσει
Εντός του Μαρτίου αναμένεται η ένταξη του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα» και θα ακολουθήσουν η προκήρυξη και η ανάδειξη του αναδόχου.
Η λειτουργία του έργου υπολογίζεται σταδιακά από τα τέλη του 2019, με απώτερο στόχο να διεκπεραιώνονται άμεσα και online το σύνολο των περίπου 1.000 διαδικασιών και όποιων άλλων προκύπτουν μελλοντικά.
Η πλήρης λειτουργία των ΚΕΠ της νέας εποχής δεν απειλεί την ύπαρξη των φυσικών Κέντρων, ούτε τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας σε αυτά, καθησυχάζει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Αντίθετα ο θεσμός θα ενισχυθεί με 150 προσλήψεις υπαλλήλων κλάδου ΔΥΠ (Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών), καλύπτοντας τα οργανικά κενά στα Κέντρα όλης της χώρας, καθώς ο αριθμός των 3.500 υπαλλήλων (2.500 ΔΥΠ και περίπου 1.000 δημοτικοί υπάλληλοι) κρίνεται ανεπαρκής για τον όγκο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
(ΠΗΓΗ: moneyonline.gr)
0 Σχόλια