Η ίδρυση της Κιβωτού μας είναι συλλογικό αποτέλεσμα και αποβλέπει στη διάδοση της Ολιστικής Παιδείας, που αποσκοπεί στη συγκρότηση προσώπων με συνείδηση του συνανήκειν.
Η θριαμβεύουσα τεχνολογία σε συνδυασμό με την άκρως εξειδικευμένη εκπαίδευση και η ταυτόχρονη θεοποίηση του χρήματος και του οικονομικού κέρδους, συρρίκνωσαν την ανθρωπιστική παιδεία και αγωγή που αποβλέπουν στην ανάπτυξη της ανθρωπινότητας, ως ύπατης αξίας. Συνέπεια ο άνθρωπος κατέστη «εργαλείο» παραγωγής κέρδους και καταναλωτικό ον. Αδρανοποιήθηκαν όλες οι πηγές της ανθρώπινης καλλιέργειας και ταυτότητας, κλασσική φιλοσοφία, θρησκεία, ευγενής πολιτισμός.
Όλες οι κακοδαιμονίες της Χώρας μας οφείλονται κατά βάθος στο έλλειμμα της Ολιστικής Παιδείας: Παραβατικότητα, χυδαιότητα, διχοστασία, μέχρι τον λαϊκισμό και τη διαφθορά.
Η ΚΙΒΩΤΟΣ συγκροτείται σε Τομείς: ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ και ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΤΕΧΝΩΝ, ΑΓΩΓΗΣ και ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΟΣ (ανθρώπινου, ελληνικού, θρησκευτικού), ΕΡΕΥΝΑΣ και ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΝΕΩΝ ΙΔΕΩΝ.
Κύριοι στόχοι: Καταγραφή - ανάδειξη του έργου και της εθνικής κληρονομιάς, η λειτουργία Χώρου συνθετικής Σκέψης και η δημιουργία πνευματικού δεσμού μεταξύ των μελών της Κιβωτού. Βασικές αρχές λειτουργίας: Διατήρηση του χαρακτήρα της Κιβωτού, ως ανεξάρτητης και αυτοοργανούμενης οντότητας και η αποφυγή κάθε κομματικής ανάμιξης και επιρροής. Φυσικά, εννοείται ότι τα μέλη της έχουν τις προσωπικές πεποιθήσεις, που είναι απόλυτα σεβαστές και θα είναι επιθυμητό να μπορούν να μεταλαμπαδεύουν το παραγόμενο έργο. Θα πρέπει, όμως, να παραμείνει η Κιβωτός του μέτρου, της σύνθεσης, του συνανήκειν και της ανθρώπινης προσωπικότητας μέσα σε έναν κατακλυσμό της υπερβολής, της ατομοκρατίας, του άκρατου καταναλωτισμού.
Το εγχείρημα συνιστά πρόταγμα για το καλό της Πατρίδας μας και μπορεί να πετύχει, εάν η ποιότητα συνδυαστεί με τον μεγάλο αριθμό όσων, ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ πιστεύουν, ως αξία την εθελοντική συμμετοχικότητα.
Η Δημοκρατία συνιστά το κορυφαίο πολίτευμα του άριστου μέτρου, της ταπεινότητας και της συμμετοχικότητας του ατόμου. Είναι μια εξελικτική διαδικασία πάντα «εν κινήσει» που δεν είναι ολοκληρωμένη ποτέ. Συνιστά τη ζωική δύναμη (αρνητική εντροπία) κάθε κοινωνικού συνόλου. Πρέπει καθημερινά να αποδεικνύει ότι είναι ζωντανή και πάντα ενεργή. Μια αέναη διεργασία που μοιάζει με ροή ευθύνης σε ρόλο ενέργειας για την τήρηση ζωντανής της Πολιτείας.
Τούτο ακριβώς ισχύει και για κάθε συλλογικό οργανισμό και προπαντός όταν ζει και ενεργεί με βάση τον εθελοντισμό, όπως η Κιβωτός μας. Είναι ένα διαρκές άλγημα και πρόταγμα όλων των μελών της για να αποδώσει άνθη και καρπούς σε πεδία, όπως ήθη, ίσες ευκαιρίες και οι ανώτερες μορφές αλληλεπίδρασης.
Το δημοκρατικό ιδεώδες σημαίνει αυτοκυβέρνηση, ήτοι απαιτεί αυτοοργάνωση, αυτονομία, αυτοδιαχείριση και συν-ευθύνη στα πάντα. Απαιτεί πολίτες σώφρονες, αγαθούς, ώστε να δικαιούνται μερίδιο στη διακυβέρνηση. Ποτέ οι δημοκρατικές κατακτήσεις δεν είναι προστατευμένες. Σε ένα κακό δημοκρατικό γίγνεσθαι και οι ενάρετοι πολίτες δεν μπορούν να δρουν προς όφελος του συνόλου! Σήμερα, η ανθρώπινη προσωπικότητα έχει τεθεί σε δεύτερη μοίρα έναντι του εμπορικού κέρδους. Η μαζική κουλτούρα έχει κυριαρχήσει της πνευματικής καλλιέργειας. Η αγωγή με την κάθετη διδασκαλική έννοια έχει χάσει σημαντικό μέρος από την αίγλη της και την ουσία της λόγω της οριζόντιας διάδοσης καταιγισμού πληροφοριών και μιμήσεων μέσω των κάθε είδους ΜΜΕ.
Η Δημοκρατία συνιστά αειφόρο αξία, γι’ αυτό είναι αναγκαία η διαρκής μέριμνα, φροντίδα και προσπάθεια εκ μέρους όλων μας για μια πληρέστερη και δια βίου ολιστική παιδεία, ώστε δια του παραδείγματος, της γνώσης και της πειθούς να βοηθήσουμε τις νεότερες γενεές στην εμπέδωση του συνανήκειν, την αυτοπραγμάτωσή τους και τη σύμπραξη συμμετοχικής δημοκρατίας όλων μας. Η δημοκρατία είναι το πιο ευαίσθητο πολίτευμα που επινόησε η ανθρώπινη διάνοια. Επιτυγχάνεται σπάνια, όπως όλες οι υψηλές αναδύσεις (πολιτισμός, αγάπη κοκ). Απαιτεί ολιστική θεώρηση σχεδόν όλων των αξιών και την αναλογικά άριστη σύνθεσή τους. Πρέπει να συνδυασθούν ταυτόχρονα και αρμονικά η ισότητα, η ελευθερία, η αδελφοσύνη, η αξιοπρέπεια, η προσωπική ιδιαιτερότητα, η ισονομία, η κοινή αλήθεια, η ευγένεια, η ενσυναίσθηση, η Οικογένεια, η Πατρίδα, η Θρησκεία, και τόσες άλλες αξίες, ώστε να αναδυθεί μια υγιής δημοκρατία. Η αποκλειστική επιδίωξη μιας μόνον αξίας οδηγεί στην καταστροφή της.
Η πλήρης π.χ. ισότητα οδηγεί στον μηδενισμό. Η άκρατη ατομική ελευθερία φέρνει την αναρχία, η έλλειψη αδελφοσύνης προκαλεί αδιέξοδα κ.ο.κ. Η δημοκρατία απαιτεί πρόσωπα και όχι απλά άτομα. Ως πρόσωπα μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργά στα σύνολα. Τότε αναλαμβάνουμε τις ευθύνες των πράξεών μας. Αυτό ακριβώς απαιτεί η δημοκρατία. 2 Το κάθε μέλος της φέρνει ακεραία την ευθύνη των πράξεών του και δεν τις μεταθέτει στις πλάτες του άλλου ή τον ξένο παράγοντα ή σε έναν ηγήτορα. Η δημοκρατία απαιτεί το άριστο (αυτό που αρμόζει) μέτρο σε όλες τις συνιστώσες της. Κάθε υπερβολή είναι καταστροφική. Ακόμη και αυτή η «αδελφοσύνη» σε υπερβολή προκαλεί συσπειρώσεις, από τις οποίες αναδύονται μίση και έχθρες. Οι κλασσικοί ηγέτες του παρελθόντος που θεωρούσαν τον λαό μια άβουλη μάζα και ποίμνιό τους δεν μπορούν να ευδοκιμήσουν για μεγάλο χρόνο, γιατί προφανώς στηρίζονται σε ανακρίβειες και ψευδεπίγραφα χαρίσματα και είναι αρεστοί σε ανθρώπους που βλέπουν μόνον το ατομικό συμφέρον. Σύντομα προκαλούν την απογοήτευση και ο «λαός» αναζητεί άλλους ηγέτες που θα σηκώσουν την προσωπική ευθύνη του καθενός μας. Στην εποχή της ειρηνικής περιόδου και υγιούς Δημοκρατίας οι ηγέτες δεν αναδεικνύονται, όπως σε ανώμαλες καταστάσεις μέσα από «ασύμμετρους» αγώνες πόλεων και βουνών. Αναφύονται από τα κλασσικά φυτώρια ανατροφής σωστών πολιτών.
Η υγιής Οικογένεια σε συνδυασμό με το εύρυθμο Σχολείο μέσα σε μια Κοινωνία που ενθαρρύνει την ανάδειξη των πιο ικανών (αξιοκρατία), συνιστούν τους καλύτερους χώρους ανάπτυξης της υγιούς ανθρώπινης προσωπικότητας. Το οξυγόνο της ηγεσίας είναι η υγιής και ευρεία αγωγή. Από τη διαδικασία αυτή αναδύονται πολλοί νέοι, οι οποίοι με την δική τους προσπάθεια αναδεικνύουν τις προσωπικές τους αρετές, ώστε να μπορούν να αποδώσουν δημιουργικό έργο από ηγετικές ή διοικητικές θέσεις, αλλά προ παντός μπορούν, ως ελεύθεροι άνθρωποι, να επιλέγουν και να εκλέγουν τους πλέον άξιους στις κύριες αποστολές του γενικού καλού. Κοντολογίς η ολιστική παιδεία διαπλάθει τους ηγέτες στις Δημοκρατίες, γιατί διαμορφώνει πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Εκεί, κατά την άποψή μας πρέπει να στραφεί η προσπάθεια της Πολιτείας, αλλά και ΟΛΩΝ μας.
Σε αυτόν τον σκοπό ευελπιστεί να βοηθήσει, με όσες δυνατότητες αποκτήσει, και η ΚΙΒΩΤΟΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. Απώτερο όραμα: Να δημιουργηθούν οι ικανές συνθήκες για την ανάδυση της ύπατης ανθρώπινης ποιότητας, του ανθρώπινου πνεύματος και οι αποφάνσεις της Κιβωτού να τυγχάνουν ευρύτερης αποδοχής λόγω αντικειμενικότητας, αυθεντικότητας και πειστικότητας με γνώμονα το καλό της Πατρίδας μας. Η Κιβωτός θα αναδειχθεί από την ποιότητα του πνευματικού της έργου. Εκτιμάται ως απόλυτα επιτακτική μια κοπερνίκεια στροφή στην όλη παιδεία, ώστε να καλλιεργηθεί μεταξύ των πολιτών που λειτουργούν ως μέλη δημοκρατικής πολιτείας ένα πνεύμα αδελφοσύνης, όμοιο με εκείνο της μικροκοινωνίας, της οικογένειας. Μόνον σε πνεύμα αδελφοσύνης βρίσκουν νόημα και μπορούν να εξισορροπηθούν με δίκαιο τρόπο οι αγεφύρωτες διασπαστικές τάσεις που προκαλούνται κατά την εφαρμογή της ατομικής ελευθερίας και ισότητας (βασικές αξίες της δημοκρατίας) και οι αντικρουόμενες συνιστώσες που ανακύπτουν: η διαφορετικότητα, η ατομικότητα, η ταυτοσημία, η μη συγκρισιμότητα και τόσα άλλα ανθρώπινα δικαιώματα και αγαθά. Καμία ανοιχτή κοινωνική ομάδα, μικρή ή μεγάλη, δεν επιβιώνει εάν δεν αποκτήσει μία υγιή συνοχή σε ικανοποιητικό βαθμό. Ήτοι, χωρίς την αρετή του συνανήκειν. Το συναίσθημα ότι ανήκουμε σε ομάδα στην οποία θέλουμε να ανήκουμε αλλά και εκείνη μας δέχεται ως μέλη της, ωσάν οικογένεια. Το συνανήκειν αναπτύσσεται όταν συντρέξουν: η πίστη σε κοινές αξίες και σκοπούς, η αγάπη μεταξύ των μελών και η ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Τότε αναδύεται η ανθρωπινότητα των ανθρώπων και τότε αναπτύσσονται η αλληλεγγύη και η συνυπευθυνότητα. Τότε ξεχειλίζει το ενδιαφέρον και διαχέεται η πνευματική δημιουργική δύναμη όλων μας. Διαφορετικά τα πάντα εκφυλίζονται, κυριαρχεί η ακηδία (αδιαφορία), οπότε καταρρέει κάθε προσπάθεια. Αυτή τη δημιουργική συνοχή θαρρούμε ότι μπορούμε να αναπτύξουμε μεταξύ μας. Τα ηλεκτρονικά μέσα μάς διευκολύνουν σημαντικά στις επικοινωνίες μας. Παραμένει πάντα ο πνευματικός συντονισμός ο ισχυρότερος παράγοντας επιτυχίας. Γι’ αυτό και η ελάχιστη συνδρομή του καθενός μέλους είναι για εμάς ζωικής σημασίας ως ένα νεύμα ειλικρινούς συμπαράταξης στην προσπάθειά μας. Ας εκτελέσουμε το ύπατο μήνυμα των Άγιων Ημερών: Να έλθουμε πιο κοντά ο καθένας μας στον διπλανό μας. Τότε θα νοιώθουμε πιο ανθρώπινα. Να πυκνώσουμε και με νέα μέλη την Κιβωτό μας. Να αναζητήσουμε μαζί την αλήθεια, το κάλλος και το αγαθό. Τότε θα αποκτήσουμε νόημα ζωής! Παρά τις δυσχέρειες εμείς βελτιοδοξούμε! Δεν έχουμε άλλη επιλογή! Η πορεία της ανθρώπινης ζωής στηρίζεται πάντα σε πολλές απιθανότητες! Δημήτρης Κ. Μπάκας Μάιος 2021
0 Σχόλια