Σύμφωνα με έρευνα (για το 2010) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στην οποία συμμετείχαν 554 Σχολικοί Σύμβουλοι, (οι οποίοι αποτελούν το 69,34% του συνόλου των Σχολικών Συμβούλων, με εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή από όλες τις περιοχές της χώρας» αναφορικά με τη βαθμίδα, παρατηρούμε υπεροχή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παράλληλα, η συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων ανά ειδικότητα χαρακτηρίζεται πολύ ικανοποιητική, αφού όλες, σχεδόν, οι ειδικότητες συμμετέχουν στην έρευνα.
Σχετικά με το φύλο των Σχολικών Συμβούλων, τα δεδομένα αναδεικνύουν γενικά μια ισορροπία με μικρή υπεροχή των ανδρών. Η συνδυαστική ανάλυση των δεδομένων φύλου και βαθμίδας εκπαίδευσης δεν ακολουθεί τον μέσο όρο του γενικού πληθυσμού, εξαιτίας της υποαντιπροσώπευσης των ανδρών της «Πρωτοβάθμιας Προσχολικής».
Μεγάλες διαφοροποιήσεις εμφανίζονται και στην πλειοψηφία των ειδικοτήτων των Σχολικών Συμβούλων.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι, κυρίως, μεγαλύτεροι των 50 ετών με βασική διαφοροποίηση στις «Βαθμίδες εκπαίδευσης» και υπηρετούν πάνω από μία εικοσαετία στην εκπαίδευση.
Τα δεδομένα αποτυπώνουν το υψηλότατο μορφωτικό επίπεδο των Σχολικών Συμβούλων
που πήραν μέρος στην έρευνα, τόσο σχετικά με τις βασικές σπουδές (πτυχίο ΑΕΙ 74,65%) τις μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακό: 60,47%, Διδακτορικό: 52,17%) όσο και με την πιστοποιημένη ξένη γλώσσα«Χρηματοδότηση και την οικονομική ενίσχυση (προγράμματος και επιμορφωνόμενων)» και αξιολογείται αρνητικά.
Βάσει της προσωπικής άποψης των Σχολικών Συμβούλων για την αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης, η πλειοψηφία προτείνει το «Μεικτό σύστημα (ταχύρρυθμα σεμινάρια και εξ αποστάσεως επιμόρφωση με συμβατικά μέσα και προαιρετική χρήση νέων τεχνολογιών)» σε ποσοστό 58% και, επιπλέον, οι ίδιοι στις ανοιχτές ερωτήσεις προτείνουν τη «Συστηματική- Περιοδική, μέσης ή μακράς διάρκειας», την «Ενδοσχολική επιμόρφωση» και τα «Εργαστήρια/Workshops-Βιωματικά σεμινάρια-Δειγματικές διδασκαλίες».
Σχετικά με τις θεματικές ενότητες, οι Σχολικοί Σύμβουλοι που πήραν μέρος στην έρευνα προτείνουν ως σημαντικές για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τις «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις», την «Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών», τη «Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο», τη «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» και την «Αξιολόγηση των μαθητών».
Αντίθετα, δε θεωρούν σημαντικές τις «Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών», τη «Συμβουλευτική και Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» και την «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης». Οι ίδιοι προτείνουν και την «Ψυχολογία».
0 Σχόλια