Ticker

6/recent/ticker-posts

ΕΕΤΕΜ-Βοιωτιας: Επιστολή προς τους Βουλευτές του Νομού. Δημοσιεύουμε τις Παρατηρήσεις των Ενώσεων Πτυχιούχων ΤΕΙ επί του Νομοσχεδίου Για την Ανώτατη Εκπαίδευση‏

Δημοσιεύουμε τις Παρατηρήσεις των Ενώσεων Πτυχιούχων ΤΕΙ επί του Νομοσχεδίου Για την Ανώτατη Εκπαίδευση
Θέλοντας να συμβάλουμε και εμείς (ΕΕΤΕΜ-Βοιωτίας) με τις δικές μας δυνάμεις στον αγώνα που διεξάγει τόσα χρόνια ο κλάδος των Πτυχιούχων Μηχανικών για το δικαίωμα στην αξιοπρεπή άσκηση του επαγγέλματός μας χωρίς εμπόδια δημοσιεύουμε σήμερα τις παρατηρήσεις επί του Νομοσχεδίου Για την Ανώτατη Εκπαίδευση που έγιναν από τους εκπροσώπους των Ενώσεων Πτυχιούχων ΤΕΙ.
Δυστυχώς παρατηρούμε ότι η κα Διαμαντοπούλου; (Υπουργός Παιδείας και μέλος του ΤΕΕ) οι σύμβουλοί της υπουργού; στις προτάσεις της στο Νομοσχέδιο με τίτλο  «δομη, λειτουργια, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ της ποιοτητασ των σπουδων και διεθνοποιηση των ανωτατων εκπαιδευτικων ιδρυματων» οχι μόνο δεν προωθεί την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ, όχι μόνο επαναδιατυπώνει με τρόπο τουλάχιστον υποβιβαστικό την θέση των ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση άλλα και καταργεί διατάξεις οι οποίες μόνο προβλήματα στους νέους Πτυχιούχους Μηχανικούς θα δημιουργήσει.

Παρακάτω θα δείτε τις παρατηρήσεις αναλυτικά κατ΄άρθρο και τις προτάσεις των Ενώσεων Πτυχιούχων.

Οι παρατηρήσεις αυτές θα κατατεθούν στους Βουλευτές της Βοιωτίας καθώς και στους Βουλευτές των υπόλοιπων νομών της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ώστε οι κύριοι κύριοι Βουλευτές να αναλάβουν τις ευθύνες τους, πριν την ψήφιση του παραπάνω νομοσχεδίου, απέναντι στον κλάδο των Πτυχιούχων Μηχανικών.
Για δική σας διευκόλυνση σας επισυνάπτουμε τις θέσεις και σε αρχείο doc.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι απαντήσεις σας στην επιστολή μας θα δημοσιοποιηθούν στο blog της ΕΕΤΕΜ Βοιωτίας.

Για το Γραφείο Τύπου της ΕΕΤΕΜ - Βοιωτίας
Σπύρος Κορδοπάτης (6942433996)
Χαράλαμπος Σανιδάς


Από : Εκπροσώπους  Ενώσεων πτυχιούχων ΤΕΙ  στο   Εθν. Συμβ. Παιδείας
1.  Δημήτρη  Δημόπουλο *  -  Τακτικό μέλος ΕΣΥΠ και ΣΑΤΕ/ΕΣΥΠ
2.  Σταύρο    Κυριαζή  *   - αναπλ. μέλος  ΣΑΤΕ/ΕΣΥΠ και  ΕΣΥΠ
*  Εκπρόσωποι όλων των Ενώσεων των  πτυχιούχων ΤΕΙ, όλων των Σχολών στο Ε.ΣΥ.Π και ΣΑΤΕ/ΕΣΥΠ

Παρατηρήσεις επί των άρθρων του νομοσχεδίου:

«δομη, λειτουργια, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ της ποιοτητασ των σπουδων και διεθνοποιηση των ανωτατων εκπαιδευτικων ιδρυματων»

1.     Άρθρο 1,  διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, Νοµική µορφή των Α.Ε.Ι.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός του νομοσχεδίου για ένα νέο ενιαίο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά δεδομένα κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να προβλέπει «Ενιαία δομή και λειτουργία των ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ)» :
ü  με την δημιουργία ενός Ιδρύματος ανά περιφέρεια 
ü  την καθιέρωση μέγιστης διάρκειας σπουδών 4 ετών για όλα τα ΑΕΙ και .
ü   την αποφυγή δημιουργίας σχολών  τριετούς ή διετούς, φοίτησης  στα πλαίσια της Α.Ε.

Στην πράξη, η διατήρηση των επιμέρους ισχυουσών  διατάξεων για τους δυο τομείς, μπορεί να έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός θολού τοπίου γύρω από το ακαδημαϊκό status ορισμένων εξ αυτών..
Δυστυχώς, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, τα θετικά στοιχεία του,  κινδυνεύουν να συνθλιβούν  από την διατήρηση  της γνωστής αντίθεσης ΤΕΙ ή  Πανεπιστήμιο


Με βάση τα προαναφερόμενα    …..το άρθρο 1  προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής:

« Άρθρο 1 Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)……
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους και ισότιμους τομείς:
α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία  και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και
β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».
3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα και ισότιμα με φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2916/20001, όπως τροποποιήθηκαν με τον ν.3549/2007.
2.     Άρθρο 4 παραγρ. 2. Αποστολή των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων

Η αποστολή των ΤΕΙ, όπως είναι διατυπωμένη στην παραγ. 2 του  άρθρου 4 του σχεδίου νόμου, δεν συμβάλει στην θεσμική ολοκλήρωση τους, αφού δίνει αφορμές για καταστρατήγηση της ακαδημαϊκής τους ανεξαρτησίας και ερείσματα για αμφισβήτηση του ανώτατου χαρακτήρα τους, συνεπώς προτείνεται η απαλοιφή της.

ü  Ποιοι είναι οι λόγοι που υποχρεώνουν την Υπουργό να αναδιατυπώσει την αποστολή των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ,  αφού αυτά είχαν αποσαφηνιστεί πλήρως στο ν. 2916/2001 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του ν.3549/2007 ;


3.     Άρθρο 39- Διδακτορική διατριβή - προγράμματα διδακτορικών σπουδών
Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από την αυτόνομη διοργάνωση προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών  και έρευνας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την λειτουργία τους ως Α.Ε.Ι. σύμφωνα τόσο με τις γενικές διατάξεις του νομοσχεδίου για την αποστολή των ΑΕΙ όσο και με τη διεθνώς αποδεκτή ακαδημαϊκή πρακτική.
Για το λόγο αυτό προτείνεται να εκχωρηθεί και στα ΤΕΙ η αρμοδιότητα σχεδιασμού και οργάνωσης διδακτορικών προγραμμάτων μετά από αξιολόγηση και σύμφωνα με τους διεθνής κανόνες και προϋποθέσεις για τα Ιδρύματα Ανωτάτης Εκπαίδευσης.

4.     Άρθρο 58 -Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για τη διαχείριση της περιουσίας και των κονδυλίων έρευνας των Α.Ε.Ι.

Η επιβολή ως μελών του Δ.Σ. του ΝΠΙΔ μόνο πτυχιούχων Πανεπιστημίου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον πυρήνα του εν λόγω νομοσχεδίου και ενδέχεται να καταστρατηγήσει στην πράξη την ισότιμη μεταχείριση μερίδας πτυχιούχων της ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Παράλληλα, αναμένεται να προκαλέσει στρεβλώσεις, σε περιπτώσεις επιλεκτικής μεταχείρισης ενδιαφερομένων και συνεργαζομένων προσώπων, για υποθέσεις που σχετίζονται τόσο με τον ακαδημαϊκό ρόλο των Ιδρυμάτων (εκπαιδευτικό προσωπικό) όσο και τις οικονομικές του δραστηριότητες (παρεχόμενες υπηρεσίες εξωτερικής ανάθεσης, συμβάσεις κ.α.). Προτείνεται η τροποποίηση της παρ.8 του άρθρου 58 ως εξής:

«8. α) Το ν.π.ι.δ. διοικείται από διοικητικό συμβούλιο, το οποίο είναι επταμελές και αποτελείται από τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο, τον διευθύνοντα σύμβουλο και άλλα τέσσερα μέλη. Ένα από τα μέλη είναι πτυχιούχος νομικής, ένα οικονομικών επιστημών ή διοίκησης επιχειρήσεων και ένα διπλωματούχος ή πτυχιούχος μηχανικός»



5.   Άρθρο 81 – καταργούμενες διατάξεις

…. 45.  -  ΠΔ 388/89  Καθομολόγηση πτυχιούχων TEI

Στο νόμο 1404/1983 στο άρθρο 27 στην παρ. 8 αναφέρεται ότι «…με Προεδρικό Διάταγμα καθορίζονται οι βεβαιώσεις σπουδών, η καθομολόγηση των Πτυχιούχων καθώς και ο τύπος των χορηγούμενων πτυχίων…».
Το 1986 εκδόθηκε το Π.Δ. 254, το οποίο καθόριζε τον τύπο του Πτυχίου,
ενώ το 1989 εκδόθηκε το Π.Δ. 388 -το οποίο τροποποιούσε το Π.Δ. 254/1986, σύμφωνα με το οποίο καθορίζονταν ο τίτλος των Πτυχιούχων όλων των Σχολών των Τ.Ε.Ι, με ενιαίο τρόπο για όλες τις σχολές και Τμήματα προς αποφυγή επιμέρους διαφοροποιήσεων οι οποίες θα είχαν επιπτώσεις στην επαγγελματική προοπτική τους, αλλά και για λόγους εναρμόνισης με τα περιεχόμενα σπουδών του κάθε τμήματος.

Σημείωση:
μέσω της κατάργησης της συγκεκριμένης διάταξης υπάρχει κίνδυνος το κάθε Ίδρυμα και ειδικότερα η κάθε Σχολή ή Τμήμα να καθορίζει με διαφορετικό τρόπο τον τίτλο του Πτυχίου ανά Σχολή και ειδικότητα.
Αυτό το γεγονός ελλοχεύει κινδύνους για την επαγγελματική δραστηριοποίηση των πτυχιούχων όχι μόνον εντός της ίδιας Σχολής, αλλά και εντός του τμήματος και της ειδικότητας ακόμη ανά ΤΕΙ.
Επισημαίνεται ότι,  όπως προβλέπεται με το ΠΔ.388/89, για τους πτυχιούχους των ΤΕΙ και με βάση τον ακαδημαϊκό τίτλο του πτυχίου τους:
ü  εκδίδονται όλες οι επαγγελματικές τους σφραγίδες,
ü  έχουν διαμορφωθεί οι μέχρι σήμερα αντίστοιχοι κανονισμοί–οργανισμοί,
ü  καταρτίζονται οι ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και
ü  αποδίδονται οι επαγγελματικοί τίτλοι στο  δημόσιο  και ευρύτερο δημόσιο τομέα,
ü  στις  ανώνυμες εταιρείες και στα ΝΠΔΔ,

χρησιμοποιούνται για το σύνολο των συναλλαγών τους με τις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης (όπως π.χ. έναρξη επαγγέλματος στις ΔΟΥ κ.ά.).


ü  Τίθεται το ερώτημα γιατί η κα Υπουργός, επιχειρεί τη κατάργηση του συγκεκριμένου ΠΔ 388/89, εφόσον οι διατάξεις  του όχι μόνον δεν συγκρούονται με τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου, αλλά αντίθετα τις θωρακίζουν και τις ενισχύουν;

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια