Το κλείσιμο των 800 Σχολικών
Βιβλιοθηκών προβλέπεται από την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (750/Φ
2.2/2-9-11) που έχει κοινοποιηθεί στις σχολικές μονάδες της χώρας
σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να παραδοθεί ο εξοπλισμός, η υλικοτεχνική
τους υποδομή και να παραδοθούν τα κλειδιά κάθε σχολικής βιβλιοθήκης
στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης , καταγγέλλει η Ενωση
Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης.
Ειδικότερα η ανακοίνωση-καταγγελία της Ενωσης έχει ως εξής:.
Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων &
Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ) εκφράζει την έντονη αντίθεση της και
διαμαρτύρεται έντονα για το κλείσιμο των 800 Σχολικών Βιβλιοθηκών όπως
προβλέπεται από την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης
και Θρησκευμάτων (750/Φ 2.2/2-9-11) που έχει κοινοποιηθεί στις σχολικές
μονάδες της χώρας σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να παραδοθεί ο
εξοπλισμός, η υλικοτεχνική τους υποδομή και να παραδοθούν τα κλειδιά
κάθε σχολικής βιβλιοθήκης στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Ο θεσμός των Σχολικών Βιβλιοθηκών ως
κεντρικό εκπαιδευτικό τμήμα του σχολείου συμβάλει στην ελεύθερη και
απρόσκοπτη αναζήτηση της γνώσης από τον μαθητή και αποτελεί έναν χώρο
αναζήτησης, απόκτησης και επεξεργασίας της γνώσης, καλλιέργειας της
σχέσης του παιδιού με το βιβλίο και συνάμα ανάπτυξης σχέσεων
αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων που την επισκέπτονται.
Η σχολική βιβλιοθήκη είναι βοήθημα όλων
στη διδασκαλία και μάθηση. Προσφέρει πληροφορίες και ιδέες για επιτυχή
συμμετοχή στη σημερινή κοινωνία της πληροφόρησης και της γνώσης.
Εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες για τη Δια Βίου Εκπαίδευση,
αναπτύσσει τη φαντασία τους και τους προσφέρει τη δυνατότητα να ζήσουν
ως υπεύθυνοι πολίτες.
Η αδιέξοδη και ανακόλουθη πολιτική του
Υπουργείου Παιδείας στο ζήτημα των Σχολικών Βιβλιοθηκών συνεχίζεται,
δυστυχώς, με τέτοιο τρόπο που οδηγεί στον ουσιαστικό αφανισμό των 800
Σχολικών Βιβλιοθηκών, απαξιώνοντας έμπρακτα τη προσέγγιση της γνώσης με
κριτικό και επαγωγικό τρόπο και στερώντας από τους μαθητές ένα πολύτιμο
κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας το οποίο συνεισφέρει στη
καλλιέργεια της ικανότητας για έρευνα και συγκριτική μάθηση.
Πριν να φθάσουμε στην αναγγελία της
διάλυσης ενός θεσμού, μέσα από μια απρόσωπη εγκύκλιο, είχαμε βιώσει τη
διαχρονική έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού των Σχολικών
Βιβλιοθηκών που θα διασφάλιζε την απρόσκοπτη λειτουργία και θα συνέβαλε
στην ουσιαστική ενσωμάτωση τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής
διαδικασίας, τη μη στελέχωση τους από επαγγελματίες βιβλιοθηκονόμους
πτυχιούχους των σχολών βιβλιοθηκονομίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
παρόλο που κάτι τέτοιο έχει θεσμικά κατοχυρωθεί και την ανεπαρκή
χρηματοδότηση.
Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει προπάντων στη
δύσκολη οικονομικά συγκυρία που διανύουμε να δίνει το καλό παράδειγμα
δίνοντας προτεραιότητα και έμφαση στις βιβλιοθήκες και να στηρίζει
έμπρακτα το πολύπλευρο έργο που επιτελείται σ’ αυτές σε πολύ δύσκολες
συνθήκες με γνώμονα ότι η επένδυση στη γνώση όχι μόνο δεν επιδέχεται
«εκπτώσεις» αλλά πρέπει να ενισχύεται διαρκώς ώστε να μπορέσει να
αποτελέσει διέξοδο από την πολυδιάστατη κρίση που βιώνουμε.
Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων &
Επιστημόνων Πληροφόρησης καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας να αποσύρει την εγκύκλιο και να επανεξετάσει συνολικά το θεσμό
των Σχολικών Βιβλιοθηκών επιδιώκοντας την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής
λύσης προασπίζοντας το δικαίωμα του μαθητή στη γνώση και στην ανάπτυξη
της επαφής με το βιβλίο που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη λειτουργία
μιας σχολικής βιβλιοθήκης κατάλληλα εξοπλισμένης και στελεχωμένης.
Για το ΔΣ της ΕΕΒΕΠ
Χριστίνα Κυριακοπούλου Δημήτρης Πολίτης
0 Σχόλια