Ticker

6/recent/ticker-posts

Χρήσιμα sites για την Εκπαίδευση

Λένε ότι η εποχή μας στερείται από διαθέσιμους ανθρώπους να μορφωθούν… Είναι πράγματι έτσι; Οι ενέργειες που τελούνται καθημερινά αποδεικνύουν πως το άτομο έχει αντιληφθεί την αναγκαιότητα της αυτομόρφωσης.
«Γηράσκω δ’ αεί πολλά διδασκόμενος», Σόλων ο Αθηναίος


Είναι η συνεχιζόμενη μόρφωση του καθενός που τον κάνει ικανό να ανταποκρίνεται στα επιστημονικά του καθήκοντα, να προσαρμόζεται στις ραγδαίες κοινωνικές, επιστημονικές και εργασιακές αλλαγές και να εξασφαλίζει την επαγγελματική του ανέλιξη. Η αυτομόρφωση λοιπόν αποτελεί πράγματι σημαντικό εργαλείο εξέλιξης και ανανέωσης. Παρακάτω ενδεικτικά ακολουθούν κάποια sites που επιδιώκουν να καταστεί η γνώση κοινό κτήμα όλων. Kάποια παρέχουν προτάσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και φοιτητών και ενημερώνουν για συνέδρια και ημερίδες που πρόκειται να λάβουν χώρα, ενώ άλλα δημοσιεύουν εκπαιδευτικό υλικό χρήσιμο για τη βελτίωση της διδασκαλίας.


Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ιδρύθηκε με χρηματοδότηση του «Προγράμματος Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών» και στόχος του είναι η συγκέντρωση, οργάνωση και διάθεση ψηφιακού περιεχομένου έρευνας, επιστήμης και πολιτισμού, ώστε να καταστεί η γνώση προσβάσιμη στην επιστημονική, ερευνητική, εκπαιδευτική και επιχειρηματική κοινότητα της Ελλάδας.

Ειδικότερα, οι δραστηριότητές του επικεντρώνονται στη διάθεση περιεχομένου επιστήμης και τεχνολογίας, στην ανάπτυξη υποδομών ανοικτής πρόσβασης, στην υποστήριξη βιβλιοθηκών, στην υποστήριξη ελληνικής έρευνας στο διεθνές περιβάλλον και στην προώθηση καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.


Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού επιδιώκει κατ’ ουσίαν τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής ιστορίας, δίνοντας κυρίως έμφαση στον Μείζονα Ελληνισμό. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες δραστηριότητές του. Διοργανώνονται συνέδρια, σεμινάρια και προβολές και παράγονται έντυπες εκδόσεις και οπτικοακουστικό υλικό με περιεχόμενο επιστημονικό ή εκπαιδευτικό σχετιζόμενο με τους σκοπούς του Ιδρύματος και πραγματοποιούνται για Έλληνες και αλλοεθνείς μαθήματα, εκπαιδευτικά προγράμματα και μεταπτυχιακές σπουδές για τον Μείζονα Ελληνισμό.


Στη διεύθυνση αυτή δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς όχι μόνο να επιμορφωθούν, αλλά και να καταστούν ενεργά μέλη αυτής της κοινότητας, που θα συμβάλλουν στην πρόοδο και τη βελτίωση της ίδιας επιμορφωτικής διαδικασίας. Ειδικότερα, αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες εφαρμογές που τελούνται στο site αυτό. Πραγματοποιείται διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού σε ηλεκτρονική μορφή (εγχειρίδια, παρουσιάσεις, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, εκπαιδευτικό λογισμικό, αποθηκευμένα μαθήματα σύγχρονης εκπαίδευσης από απόσταση, κτλ.), παρέχονται επιμορφωτικά σεμινάρια με ηλεκτρονικό τρόπο (e-learning, συντελείται κοινωνική δικτύωση επιμορφωτών και επιμορφωμένων. Μεταξύ άλλων, παρέχονται ειδικές εφαρμογές προσβασιμότητας τόσο για ΑΜΕΑ όσο και για εναλλακτικές συσκευές πρόσβασης (tablet computers, e-book readers, smartphones, IPTV set-top boxes, κτλ.) και πιλοτικός σχεδιασμός διαδραστικών περιβάλλοντων συνεργασίας εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη Σχεδίων Διδασκαλίας/Μάθησης, βασισμένων στο πρότυπο «Σχεδιασμού Μάθησης» (Learning Design) και Μάθησης μέσω Σχεδιασμού και Εργαλείων Κοινωνικής Δικτύωσης για τη Δημιουργία και την Κοινή Χρήση Μαθησιακών Σχεδιασμών, Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης (learning by design) κ.ά.


Το έργο της Pagina Philologiae συνοψίζεται στην ενημέρωση και επιμόρφωση του φιλολόγου και του φοιτητή φιλολογίας. Στον ιστοχώρο αυτό διατίθεται σημαντικό υλικό ωφέλιμο για την προετοιμασία των μαθημάτων (βιβλιογραφίες, άρθρα, οπτικοακουστικά μέσα, ειδήσεις) και δίνονται πληροφορίες για τα συνέδρια και τις ημερίδες που διοργανώνονται. Η επιβίωσή και εξέλιξή της Pagina Philologiae προϋποθέτει τη συμμετοχή των επισκεπτών είτε στέλνοντας προς δημοσίευση πρωτότυπο υλικό, είτε επισημαίνοντας σχετικές ιστοσελίδες που το δημοσίευσαν.


Η υπηρεσία βίντεο δημιουργήθηκε από το Κέντρο Επικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Κρήτης, κατ΄ απαίτηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Παρέχει τη δυνατότητα ανάρτησης και προβολής βίντεο και μεταδεδομένων του με τον όρο διάθεσης του οπτικοακουστικού υλικού για αυστηρά εκπαιδευτική ή προσωπική χρήση και όχι για εμπορικούς σκοπούς.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια