Ομιλία και βίντεο από την τοποθέτηση του βουλευτή Βοιωτίας Ν. Θηβαίου στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση
Τοποθέτηση του βουλευτή Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Θηβαίου, στο νομοσχέδιο για την Ανώτατη εκπαίδευση
1 Αυγούστου 2017
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η συζήτηση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση απλά απαντά σε κάθε έλληνα πολίτη στα σοβαρά ερωτήματα που βάζει για την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας. Και είναι πολλά αυτά τα ερωτήματα που βάζει ο κόσμος και το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει σαφείς απαντήσεις.
Γιατί πρέπει να πληρώνει η ελληνική οικογένεια δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να σπουδάσει τα παιδιά της;
Γιατί να μην έχουν οι πλούσιοι και οι φτωχοί ίσες ευκαιρίες στην ανώτατη εκπαίδευση;
Γιατί πρέπει να πληρώνει πανάκριβα μεταπτυχιακά δίδακτρα σε αρκετά τμήματα, ιδιαίτερα στα οικονομικά;
Γιατί πρέπει να είναι ορντινάντσα του καθηγητή ένας νέος επιστήμονας για να έχει κάποιες πιθανότητες εξέλιξης;
Γιατί το αυτοδιοίκητο να οδηγεί αρκετές φορές σε κακοδιαχείριση, αυθαιρεσία και διαπλοκή;
Γιατί έχουμε φαινόμενα οικογενειοκρατίας στα ΑΕΙ – ΤΕΙ;
Αυτά είναι τα ερωτήματα της κοινωνίας.
Ουσιαστικά λοιπόν το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει και να βάλει κανόνες ακαδημαϊκούς σε όλα τα επίπεδα σπουδών.
Αυτό, λοιπόν, που η ΝΔ το έχει τούμπανο, το έχει κρυφό -μάλλον φανερό- καμάρι και δεν απαντά και δεν παίρνει θέση σε κανένα πρόβλημα, είναι ότι ουσιαστικά λέει – χωρίς να το ομολογεί- «αφήστε τα όπως είναι». Λογικό, γιατί η σημερινή κατάσταση είναι δικό της δημιούργημα.
Ο διαβόητος νόμος Διαμαντοπούλου, ο Νόμος 4009/2011, είναι γνωστό πως αντιλαμβανόταν το πανεπιστήμιο ως επιχείρηση, την παιδεία ως εμπόρευμα και τους φοιτητές ως πελάτες. Τα αποτελέσματά του υπήρξαν καταστροφικά σε αυτά τα λίγα χρόνια: πλήρης απορρύθμιση των πανεπιστημίων, συγκεντροποίηση της διοίκησης, ιδεολογικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, απαξίωση της δημοκρατικής φυσιογνωμίας του Πανεπιστημίου. Γι’ αυτό άλλωστε ενοχλεί τόσο πολύ τα νεοφιλελεύθερα αντανακλαστικά της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία δίνει πραγματικά μια μάχη για να κρατήσει τα κεκτημένα της.
Δεν θα αναφερθώ ιδιαίτερα για τα μεταπτυχιακά. Έχουν ακουστεί πολλά. Θέλω να πω όμως ότι σήμερα δίνονται όλες οι προϋποθέσεις για να διασφαλιστεί μια υψηλή ποιότητα μεταπτυχιακών με ελεύθερη πρόσβαση σε αρκετά από αυτά των φοιτητών. Λένε ότι διώχνουμε τους φοιτητές με αυτό τον τρόπο για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Αλήθεια, πόσες προκηρύξεις ΔΕΠ έγιναν τα προηγούμενα χρόνια; Καμία. Σήμερα, για το 2017 και το 2018 προκηρύσσονται 1000 θέσεις ΔΕΠ.
Θέλω να σταθώ σε ένα ζήτημα που δεν έχει συζητηθεί σήμερα. Ένα κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντικό θέμα που ρυθμίζει το νομοσχέδιο είναι η σχέση ακαδημαϊκών σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Σήμερα, 195 από τα 431 τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, δηλ το 40% σχεδόν των τμημάτων. Αυτό είναι ένα σκάνδαλο διαρκείας, δώρο στη μεταλυκειακή ιδιωτική εκπαίδευση. Ούτε γι’ αυτό η αντιπολίτευση λέει κάτι. Εκτός αν το θεωρεί σωστό και δεν το ομολογεί.
Δυο λόγια για την κατάργηση της αναγραφής της διαγωγής στους μαθητικούς ελέγχους και τα απολυτήρια. Θα πει κάποιος, «μα τα τελευταία χρόνια το θέμα έχει αυτορυθμιστεί» αφού μόνο «κοσμιωτάτη» μπαίνει στις καρτέλες. Δεν αρκεί αυτό συνάδελφοι. Πρέπει λοιπόν ο χαρακτηρισμός της διαγωγής του μαθητή να καταργηθεί γιατί είναι εμφυλιοπολεμικής έμπνευσης, χουντικής εφαρμογής και αντιδημοκρατικής νοοτροπίας, με καθαρό στόχο την τιμωρία και τον κοινωνικό στιγματισμό. Ένα δημοκρατικά οργανωμένο σχολείο δεν πρέπει μόνο να καταργεί τυπικά τη διαγωγή «κοσμία», αλλά να καταργεί και τον σκοταδισμό των εμπνευστών της.
Θέλω να πω για το άσυλο, αν και έχουν ακουστεί όλα. Είπε ο συνάδελφος ο κ. Μανιάτης το πρωί ότι θλίβεται που βλέπει στο πολυτεχνείο και την ΑΣΟΕΕ απλωμένες μπουγάδες. Συμπάσχω μαζί του. Και γι’ αυτό επαναφέρουμε το άσυλο μήπως και γλιτώσουμε από «τα λερωμένα τα άπλυτα» του νόμου Διαμαντοπούλου.
Ένα τελευταίο θέμα για την αξιολόγηση.
Συνάδελφοι, ακούσαμε το πρωί τον κ. Μητσοτάκη, να σκίζει τα ρούχα του για το θέμα της αξιολόγησης. Δεν την πιστεύει ο κ. Μητσοτάκης την αξιολόγηση. Δεν εφαρμόστηκε η αξιολόγηση 35 χρόνια τώρα, γιατί δεν την θέλουν, γιατί είναι έξω από τη λογική τους, γιατί πιστεύουν σε ένα πελατειακό σύστημα, αξιολόγηση σημαίνει θεσμοί, σημαίνει αξιοκρατία, και σ’ αυτά δεν πιστεύουν. Αξιολόγηση κ. Μητσοτάκη αποδείξατε τι είναι. Είναι οι απολύσεις των διοικητικών, είναι οι 2.500 απολύσεις χωρίς αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μέσα σε μια νύχτα. Αυτή την αξιολόγηση πιστεύει ο κ. Μητσοτάκης. Όταν μιλάει λοιπόν ο κ. Μητσοτάκης για αξιολόγηση και απολύει και ψεύδεται. Ευχαριστώ.
Σας κάνουμε γνωστό ότι ήδη έχει μπει σε λειτουργία το σάιτ με τη δράση του κ. Θηβαίου.
Επισκεφτείτε το στην παρακάτω διεύθυνση:https://nikolaosthivaios.com/
0 Σχόλια