Με αφορμή τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν από περίπου δύο μήνες η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) και τα μέλη της, κάλεσαν τους υποψηφίους ευρωβουλευτές να απαντήσουν σε μια έρευνα σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για το ποδήλατο.
Πολίτες κάνουν ποδήλατο δίπλα στη λίμνη των Ιωαννίνων. Από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών προκύπτουν ισχυρές ενδείξεις ότι η Ευρώπη μπορεί να γίνει πιο φιλική στο ποδήλατο (Φωτό: Γιώργος Οικονομόπουλος).
Πολίτες κάνουν ποδήλατο δίπλα στη λίμνη των Ιωαννίνων. Από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών προκύπτουν ισχυρές ενδείξεις ότι η Ευρώπη μπορεί να γίνει πιο φιλική στο ποδήλατο (Φωτό: Γιώργος Οικονομόπουλος).
Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών και το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο EuroVelo για την Ελλάδα. Πράγμα που γεννά ελπίδες ότι η Ευρώπη μπορεί να γίνει πιο φιλική στο ποδήλατο.
364 υποψήφια μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμπλήρωσαν την έρευνα και υποστηρίζουν τις θέσεις της ECF. Πρόκειται για ποσοστό αποδοχής 90% των συστάσεων για το ποδήλατο που διατύπωσε η ΕCF. Μάλιστα η Ελλάδα ήταν Τρίτη σε συμμετοχές σε απόλυτους αριθμούς (30). Πρώτη ήταν Φινλανδία (40) και ακολουθεί η Ισπανία (31).
H πρόταση να γίνουν τα μηχανοκίνητα οχήματα ασφαλέστερα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες είχε το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής (96 %) από πλευράς υποψηφίων Ευρωβουλευτών. Σημαντική ήταν και η υποστήριξη που κατεγράφη (93%) στην πρόταση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει και να υιοθετήσει ένα ευρωπαϊκό ρυθμιστικό σχέδιο για την ποδηλασία.
Το χαμηλότερο ποσοστό στήριξης είχε η πρόταση της ECF σχετικά με την υποχρεωτική συλλογή δεδομένων και στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση του ποδηλάτου, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο (73 %).
364 υποψήφια μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμπλήρωσαν την έρευνα και υποστηρίζουν τις θέσεις της ECF. Πρόκειται για ποσοστό αποδοχής 90% των συστάσεων για το ποδήλατο που διατύπωσε η ΕCF. Μάλιστα η Ελλάδα ήταν Τρίτη σε συμμετοχές σε απόλυτους αριθμούς (30). Πρώτη ήταν Φινλανδία (40) και ακολουθεί η Ισπανία (31).
H πρόταση να γίνουν τα μηχανοκίνητα οχήματα ασφαλέστερα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες είχε το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής (96 %) από πλευράς υποψηφίων Ευρωβουλευτών. Σημαντική ήταν και η υποστήριξη που κατεγράφη (93%) στην πρόταση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει και να υιοθετήσει ένα ευρωπαϊκό ρυθμιστικό σχέδιο για την ποδηλασία.
Το χαμηλότερο ποσοστό στήριξης είχε η πρόταση της ECF σχετικά με την υποχρεωτική συλλογή δεδομένων και στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση του ποδηλάτου, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο (73 %).
Ισχυρές ενδείξεις πως το επόμενο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα στηρίξει περισσότερο τις πολιτικές για το ποδήλατο στην Ευρώπη προκύπτουν από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF).
Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών ρώτησε τους υποψήφιους πόσο συχνά χρησιμοποιούν ποδήλατο. Η ίδια ερώτηση ήταν μέρος του Ειδικού Ευρωβαρόμετρου 406 «Τοποθετήσεις των Ευρωπαίων έναντι της αστικής κινητικότητας» του 2013. Μολονότι οι απαντήσεις «τουλάχιστον μία φορά την ημέρα» και «μερικές φορές την εβδομάδα» ήταν ελαφρώς υψηλότερες για τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές σε σύγκριση με το σύνολο της ΕΕ - 28 του πληθυσμού, μόνο 1 στους 8 ευρωβουλευτές απάντησε "ποτέ" στην χρήση του ποδηλάτου, σε σύγκριση με 1 στους 2 του ευρωπαϊκού πληθυσμού.
Μπορείτε να δείτε τις ερωτήσεις εδώ:
Τα αποτελέσματα εδώ:
Kαι τις απαντήσεις των υποψηφίων ευρωβουλευτών κλικάροντας στο επόμενο αρχείο: ECF-survey-raw-results.xlsx
Η ECF εξέφρασε την ικανοποίησή τη για τις θετικές απαντήσεις από τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές. Και τόνισε την επιθυμία της να οικοδομήσει μια σταθερή σχέση με τους εισερχόμενους ευρωβουλευτές μετά τις εκλογές. Γι’ αυτό το λόγο σχεδιάζει να ξεκινήσει το «Φόρουμ για την Κινητικότητα του Ποδηλάτου» το φθινόπωρο.
Η διαδικτυακή έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Απρίλιο έως τις 4 Μαΐου 2014 στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF). Η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, υπεύθυνη για την λειτουργία του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου EuroVelo και του Εθνικού Σημείου Επαφής CycleLogistics για την Ελλάδα είχε την ευθύνη της μετάφρασης και αποστολής της έρευνας στους Έλληνες υποψηφίους.
Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter @orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση
0 Σχόλια